Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få helskärm i youtube vid rotation av surfplattan?


Kribbe3

Rekommendera Poster

När jag roterar surfplattan så får jag inte automatiskt helskärm på videon då jag har videouppspelning i Youtube igång. Vad är problemet?

 

Surfplattan är inställd på "rotera skärm automatiskt" och den gör så också, på alla appar/sajtar jag använder. När jag t ex spelar upp ett videoklipp i appen SVT Nyheter så fylls hela skärmen med videons bild när jag roterar på skärmen. Men inte när jag gör samma sak i youtube. När jag använder youtube måste jag manuellt klicka på fyrkanten längst ned till höger i youtube-videon för att förstora bilden och fylla ut videon till hela skärmens storlek. Samma sak när jag ska ur helskärmsläget, så måste jag manuellt göra detta istället för att helskärmsläget automatiskt försvinner när jag vrider tillbaka surfplattan i ett vertikalt läge.

 

(Galaxy Tab A, Android 6).

 

Någon som har lösningen? Köpte surfplattan idag, just med tanke att ofta använda den för Youtube-uppspelning och där den per automatik går ur helskärmsläget så fort jag vrider tillbaka plattan. Så som det är nu så behöver jag alltså manuellt ordna med helskärmsläget, vilket jag ogärna vill behöva göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum!

 

Min gissning är att sånt styrs av appen. Eller har du sett att det fungerat på något annat sätt i någon annans surfplatta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...