Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför flyttar sig markören så mycket?


Skorpion76

Rekommendera Poster

9 timmar sedan, skrev Novisan:

Kan du inte be din bror sitta vid dig när du skriver och så kan han kolla om du gör någon rörelse med handen som gör detta problem.

Nej, någon rörelse med handen skulle jag inte tro att de handla om eftersom det inte har med musen att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om det är så att du har detta problem med flera program på flera datorer och surfplattor men ingen annan har något problem när de använder samma program, datorer och surfplattor så är det knappast något som beror på programmen, datorerna och surfplattorna utan att du gör något som ingen annan gör. Jag håller med Novisan att enda sättet att komma framåt i det här fallet är att låta någon se vad du gör när det inträffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte visa hur det set ut genom att skicka en screenshot, men det gick inte. Era datorer gör säkert likadant, men det är säkert ingenting som ni reflekterar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har aldrig varit med om att få en massa punkter utan att jag har tryckt på punkt-tangenten, eller att jag plötsligt befinner mig någon annanstans i texten eller har fått något markerat utan att ha kommit åt touchpaden på den bärbara datorn eller flyttat musen och klickat eller tryckt på pil/Home/End/PgUp/PgDn-tangenterna. Jag skulle absolut reagera på sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Skorpion76:

Nej, någon rörelse med handen skulle jag inte tro att de handla om eftersom det inte har med musen att göra.

 

Du tror inte att det är det men för att  utesluta det bör du be om hjälp och visa vad som händer.
Det är lättare om någon sitter vid dig än att gissa i ett forum när man inte ser hur du arbetar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Cecilia:

Nej, jag har aldrig varit med om att få en massa punkter utan att jag har tryckt på punkt-tangenten, eller att jag plötsligt befinner mig någon annanstans i texten eller har fått något markerat utan att ha kommit åt touchpaden på den bärbara datorn eller flyttat musen och klickat eller tryckt på pil/Home/End/PgUp/PgDn-tangenterna. Jag skulle absolut reagera på sånt.

Jag har försökt att visa hur det ser ut, men det misslyckades. Punkterna samlas efter varandra med olika stora mellan rum och sedan så flyttar sig markören och lägger sig mycket längre ut eller längre bort än vid slutet av texten.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Skorpion76:

Jag har försökt att visa hur det ser ut, men det misslyckades. Punkterna samlas efter varandra med olika stora mellan rum och sedan så flyttar sig markören och lägger sig mycket längre ut eller längre bort än vid slutet av texten.  

 

Och det är inte så att du lutar dig mot tangentbordet utan att tänka på det. Det har hänt mig och jag har fått en massa punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, skrev Novisan:

 

Och det är inte så att du lutar dig mot tangentbordet utan att tänka på det. Det har hänt mig och jag har fått en massa punkter.

Nej, det är ju det som är det konstiga. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något som uppstår oavsett dator, tangentbord, mus, program osv på olika platser och den gemensamma nämnaren är du, då är det med största sannolikhet du som gör något knasigt. Du får eventuellt rigga upp en kamera som filmar dig när du sitter framför datorn och skriver, sen kan vi se på filmen om vi ser vad som sker.

 

Det finns en annan liten övning vi kan göra. Om du sätter dig framför datorn och startar din ordbehandlare, men sen tar händer ifrån tangentbord och mus och håller dessa bakom ryggen på dig och observerar skärmen. Uppstår det något konstigt då? Sen tar du din högra hand och enbart höger hand och med enbart pekfingret så skriver du en mening. Uppstår det något konstigt då? Sätt höger hand bakom ryggen, ta fram vänster hand och med pekfingret skriver du en mening till. Uppstår det något konstigt då?

 

Om svaret är nej på alla dessa frågor, så är det antagligen så att när du använder "korrekt" skrivställning så kommer du i själva verket åt något du inte borde komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-09-27 på 07:50, skrev .M:

Om svaret är nej på alla dessa frågor, så är det antagligen så att när du använder "korrekt" skrivställning så kommer du i själva verket åt något du inte borde komma åt.

Det går inte att se när detta sker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...