Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Forskare: Risken att appar tjuvlyssnar på dig är minimal


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

jannejanne

Forskare: Risken att appar tjuvlyssnar på dig är minimal

 

Är den ? Vad betyder minimal, antagligen 100 % enligt nedan ?

Min särbo är inne på Facebook på sin Android platta när jag ringer henne och vi börjar ett telefonsamtal. Då upptäcker hon till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i telefonen SKRIVS ut på plattan i Facebook.

Appar som har funktionen att kunna röststyras förutsätter ju att användaren avlyssnas !!!!!


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev jannejanne:

Är den ? Vad betyder minimal, antagligen 100 % enligt nedan ?

Min särbo är inne på Facebook på sin Android platta när jag ringer henne och vi börjar ett telefonsamtal. Då upptäcker hon till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i telefonen SKRIVS ut på plattan i Facebook.

Appar som har funktionen att kunna röststyras förutsätter ju att användaren avlyssnas !!!!!

 

Det du beskriver är långt från att en app lyssnar i smyg och skickar det som en ljudfil till företaget bakom appen, vilket är vad artikeln handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
21 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det du beskriver är långt från att en app lyssnar i smyg och skickar det som en ljudfil till företaget bakom appen, vilket är vad artikeln handlar om.

Så omvandlingen av svenskt tal till till svensk text sker i Androidplattan !

Dvs att den har hårdvarukapaciteten, dels att en platta för 2000kr innehåller software för omvandling av svensk tal till svensk text.

Tillåt mig tvivla. Enda orsaken till att smyglyssnandet avslöjades var ju att texten skrevs ut.

Och det vanliga för den här typen av program är ju att de är "molnbaserade".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev jannejanne:

Enda orsaken till att smyglyssnandet avslöjades var ju att texten skrevs ut.

Och därmed skedde det ju inte i smyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
22 timmar sedan, skrev Cecilia:

Och därmed skedde det ju inte i smyg.

Det är väl bara att konstatera att både min särbo och jag har lite annan åsikt om vad som menas med smygavlyssning än vad du Cecilia har men jag respekterar din åsikt även om vi inte delar den.

Här ett annat fall som tydligen inte är smyg enligt dig. Det upptäcktes ju !

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoQP5l/smygfilmade-hyresgast-fastighetsagaren-anhallen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...