Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook, ovanlig inloggning


BatsBalloonAgent08

Rekommendera Poster

BatsBalloonAgent08

Hej, undrar om följande meddelande från Facebook: " Hej vi har upptäckt en ovanlig inloggning från en enhet eller plats,

som du inte brukar använda. Var det du ? "

 

Jag har en stationär PC, Windows 10, ( Chrome, webbläsare ). Loggar alltså inte in från någon annan plats än mitt hem.

När jag kollar inloggningsvarningen, så stämmer min aktuella IP-adress med inloggningen. Men varför får jag olika inloggningsplatser,

dom kan väl inte jag bestämma ? Kan det vara någon utanför mitt hem ( men i närheten), som hackar sig in i min dator, och därmed

får samma IP-adress ? Tacksam för svar. ( Har kontaktat Facebook, men ej fått något svar.

 

Vänligen / BatsBalloonAgent 08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att din internetleverantör har gett dig en ny ip-adress och facebook blev lite förbryllade. Fick du datum och tid på inloggningen och verkar den stämma överrens med en tid då du faktiskt loggade in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08
8 minuter sedan, skrev .M:

Det låter som att din internetleverantör har gett dig en ny ip-adress och facebook blev lite förbryllade. Fick du datum och tid på inloggningen och verkar den stämma överrens med en tid då du faktiskt loggade in?

Hej  , ja allt stämmer med , tider, och inlägg jag klickat på, men undrar  varför dom skriver att jag loggat in från olika enheter , platser än jag brukar. Jag har flera webbläsare på min dator, men använder Chrome till 99%.  Kan någon hacka sig in på någon av dom andra webbläsare jag har och där av få samma IP-adress . Alla inloggningsvarningar har gällt Chrome.  Vad är det som gör att jag får olika inloggningsplatser,  från enheter jag ej brukar använda ?  Det är väl det som förbryllar mig mest.

 

Tack för att du svarar på mitt inlägg :)

 

BatsBalloonAgent08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

Hej  , ja allt stämmer med , tider, och inlägg jag klickat på, men undrar  varför dom skriver att jag loggat in från olika enheter , platser än jag brukar. Jag har flera webbläsare på min dator, men använder Chrome till 99%.  Kan någon hacka sig in på någon av dom andra webbläsare jag har och där av få samma IP-adress . Alla inloggningsvarningar har gällt Chrome.  Vad är det som gör att jag får olika inloggningsplatser,  från enheter jag ej brukar använda ?  Det är väl det som förbryllar mig mest. Ok, läser nu  om ditt svar noga, och ser att det förmodligen är Internetleverantören som byter min IP-adress , då förstår jag :)

 

Tack för att du svarar på mitt inlägg :)

 

BatsBalloonAgent08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Facebook, ovanlig inloggning
  • 4 months later...

Detta beror ofta på att du eller någon annan har loggat in på en dator eller telefon där din facebook inte har loggats in tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man loggat in från tex tel och får det meddelandet kan man spara den inloggningsplatsen för att slippa fler meddelanden. Man får frågan om man vill spara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...