Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetsapp - Android


Mikael63

Rekommendera Poster

Svevia har utvecklat en väldigt bra säkerhets-app att användas vid ensamarbete.

Den är i första hand tänkt för Svevias egen personal men den är fri att använda, även för privatpersoner.

(googla: svevia säkerhetsapp)

När jag i dagarna bytte mobil märkte jag att denna app inte kom med tillsammans med alla andra appar och det ser inte bättre ut än att man plockat bort den för Android / Play.

 

Finns några andra liknande men de kräver ett konto, en server. Ser gärna att appen då kostar en slant (kan då få vara dyr) men att man sedan är fri att använda den utan koppling till någon tjänst.

Söker nu tips på en sådan app alternativt om någon skulle kunna göra en sådan app och vad det då skulle kosta?

 

Funktionen torde även gå att göra med Tasker men jag har för dåligt tålamod för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Googles app Trusted contacts verkar innehålla en del av det Svevias app gör: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.671312/trusted-contacts

Ja, nästan. Saknar dock en del grundläggande funktioner:

  • Möjlighet att ställa egen tid (inte bara de föreslagna)
  • Varningsljud när tiden närmar sig
  • Synlig nerräknare
  • Möjlighet att förlänga tid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Christoffer Crystal Alarm

Hej, 

Ni är varmt välkomna att kolla in oss på Crystal Alarm. 

Den finns tillgänglig på månadsbasis för 38kr/användare och månad, man betalar alltså bara för de månader man brukar tjänsten. 

Det finns också andra funktioner så som tidslarm då man alltså kan ställa in en speciell timer, har man inte stängt av denna timer innan den går ut aktiveras ett automatiskt larm.

Finns också en extern larmknapp man kopplar till telefonen för enklare aktivering av larm. 

 

In och kolla på www.crystalalarm.se och hör av er till oss om ni har frågor eller funderingar. 

 

Med vänlig hälsning,

/Christoffer 

Crystal Alarm

08-55 118 990

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev Christoffer Crystal Alarm:

Den finns tillgänglig på månadsbasis för 38kr/användare och månad, man betalar alltså bara för de månader man brukar tjänsten. 

Precis..

Vilket då gör att den faller bort:

På 2018-07-01 på 18:22, skrev Mikael63:

Finns några andra liknande men de kräver ett konto, en server. Ser gärna att appen då kostar en slant (kan då få vara dyr) men att man sedan är fri att använda den utan koppling till någon tjänst.

 Crystal Alarm känner jag till sedan tidigare då en av de kunder jag jobbar mot använder denna tjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-16 på 09:57, skrev Christoffer Crystal Alarm:

Hej, 

...

Det inlägget är visserligen reklam men eftersom Mikael63 har frågat efter något med ungefär den funktionen har moderatorgruppen kommit fram till att inlägget är tillåtet.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...