Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fruktansvärt!!


Mikael63

Rekommendera Poster

Helt obegripligt..

Jag menar... Sju komma tvåan! Och sex stycken dessutom!!

Som inte det var tillräckligt illa - sex stycken Stockholm Festival X-strong!!

Hur är man funtad då, egentligen?!

 

https://www.expressen.se/gt/har-koper-misstankte-mordaren-alkohol-timmar-efter-dadet/

 

 

 

 

 

 

 

 

(för den som ev. funderar är detta ironi eller om man så vill en hälsning till Expressen som bedriver journalistik på mycket hög nivå.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad är det som är obegripligt?

Sanningen är att vi idag har fler personer än förr, som totalt saknar empati som kan utföra dom mest bestialiska dåd och utan att känna ånger.

Tvärtom, dom tycker det är häftigt och detta är bara en fotnotis i dagens Sverige.

 

Gängskjutningar i alla dom tre storstäderna, nu senast i Malmö där tre stycken i ett nafs blev mördade av automateld och fyra andra skadade.

Men ingen svensk stad är längre förskonad från övervåld.

Total brist av empati för en medmänniska, även i unga åldrar av förövarna.

 

Berätta för mig hur sluten ungdomsvård. där dom kommer ut efter kort tid och blivit upplärda för nya sätt att bruka våld, skall återanpassa dom som redan är mördare i samhället?

Och för övriga som uppnått vuxen ålder, men är yngre än tjugo år som döms för mord, avtjänar sitt fängelsestraff sänkt på pga. låg ålder och dessutom gäller väl fortfarande tredjedels-regeln, förutom grova våldsbrott, alltså man sitter bara av en tredjedel av straffet, resten är villkorligt? Osäker på hur det är idag.

 

Många ropar efter hårdare straff och andra pekar på att detta inte hjälper - vi måste samtala..

Jag har svårt att se en lösning på detta.

Jag vet inte, men att något gått totalt snett i vårat samhälle borde ju alla kunna hålla med om.

 

Men det slutar väl som vanligt: det är mest synd om förövarna, för dessa hade ju så bedrövlig uppväxt och brottsoffren talas det sällan om, såvida inte dessa är redan andra grovt kriminella, för då bryr sig ingen.

 

Jag har en kamrats dotter som blivit utsatt (ej I Östersund och vill ej gå in i detalj) och därför jag skriver som jag gör pga. personligt engagemang.
;)

 

Ps. Men lite humor i all bedrövelse kan vi alla behöva. Ja det tar lite tid innan reklamen skall passera...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Vad är det som är obegripligt?

Det skrevs ju med ironi där det gällde Expressens uppblåsning av vad mannen hade gjort efter dådet genom att exakt räkna upp vad han hade varit och handlat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Det för mig mest obegripeliga och fruktansvärda är att våra kära politiker tycker att sådan här hen, sådana som begår sådana här brott, kan fritt fortsätta spankulera på gatorna, och terrorisera allmänheten.

Och begå samma brott gång på gång.

Rekordet jag sett i Sydsvenskan på 90-talet när jag bodde i Malmö var en 14-åring som gripits av polisen 40 (fyrtio) gånger för rån.

Och helt enligt reglerna överlämnats till de sociala myndigheterna.

Som helt enligt riksdagshensens regler släppt honom direkt.

Barn mår inte bra av att vara inspärrade. På kommunens eller statens institutioner.

Men ska allmänheten gång på gång må dåligt av att vissa barn, vissa hen inte är inspärrade ?

Intressant är att det här skyddet mot inspärrning visst upphör vid 15 års ålder.

Mår barnen bättre då av inspärrning ?

Och det Mikael 63 tog mord av kvinna som behandlats "dåligt" länge är ju rätt vanligt. Googla på

kvinna mördad i höganäs 2014

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu handlar inte tråden om illdåd, hur brottslingar ska bestraffas eller något annat utan om just hur Expressen blåste upp oväsentliga uppgifter. Håll inläggen till ämnet.

 

Cecilia

Moderator

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fruktansvärt precis utan snarare missvisande var det när jag hade loggat ut från min Yahoo-mail och fick de senaste nyheterna presenterade för mig

56709191_Zlatanfull.thumb.png.978b86de65593056e3af81c9140389c6.png

När jag klickat på Expressenartikeln kunde jag läsa

hela meningen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...