Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome - koppla konto till enhet


TomasE

Rekommendera Poster

Jag har precis bytt dator och installerar nygamla program och appar.

Jag får följande meddelande när jag försöker ladda ner Adobe Reader till datorn via Google Play Butik: "Det här Google-kontot har inte kopplats till någon enhet än."

Jag har nyss skapat ett konto men hur kopplar jag det till en enhet, antagligen den enhet jag sitter vid?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu la jag till ett kontokort och får fortfarande meddelandet: "Det här Google-kontot har inte kopplats till någon enhet än. Öppna appen Play Butik på enheten innan du installerar appar." Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske..

24 minuter sedan, skrev TomasE:

Öppna appen Play Butik på enheten

 Du kanske kör Google Play via en webbläsare (eftersom tråden ligger i den forumkategorin) och inte via appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen naiv fråga, men måste jag inte gå in via Chrome eller annan webbläsare för att hitta Google Play?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte vad du har för dator.

Om det är en Chrome-book som kan använda appar för Android så bör det finnas en app som heter Google Play.

 

Är det en dator med annat operativsystem förstår jag inte varför du besöker Google Play?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte en Chromebook. Jag letade bland forumen och tyckte detta passade bäst utifrån problemet jag fått. Förlåt min okunskap. Jag stänger ner detta inlägg och försöker nån annanstans. Här var det inte så kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget fel på eforum men att på en dator med operativsystemet Windows (antar jag) försöka installera appar som är avsedda för operativsystemet Android går inte så bra..

 

Blir lite som att tanka diesel i en bil med bensinmotor (eller omvänt)

 

Adobe Reader för Windows hämtar man på Adobes hemsida.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TomasE du pratar om appar. Har du windows 10 så ska du väl kunna installera såna från microsofts sida. Har inte win 10 själv så vet inte vad deras app sida heter, men kanske nån annan vet vilken adress det är dit.

 

Annars är det väl som Mikael63 säger från adobes sida. (om det funkar att på windows 10 ladda ner därifrån) Längst ner på denna sida finns en länk till acrobat reader. Ev att du först måste klicka på godkänna cookie för att kunna se länken. Sidan har svart bakgrund så länken syns lite dåligt. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev TomasE:

Jag har precis bytt dator och installerar nygamla program och appar.

Jag får följande meddelande när jag försöker ladda ner Adobe Reader till datorn via Google Play Butik: "Det här Google-kontot har inte kopplats till någon enhet än."

Jag har nyss skapat ett konto men hur kopplar jag det till en enhet, antagligen den enhet jag sitter vid?

Om det gäller tillägg till webbläsaren Google Chrome så är det i Chrome Web Store man hämtar dem och inte i Google Play (som är för Andoid-mobiler som andra skrivit): https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...