Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabbhet...


Laso

Rekommendera Poster

Ska inte belasta Avreagera dig med positiva saker, så det får bli här.

 

Det pratas mycket om hur dålig Postnord är med sina leveranser, dom ska nog titta lite mer på t.ex DHL.

På grund av att varorna är svårfunna i Sverige, så gjorde jag några köp av småprylar från Amazon, och dom använder bl.a DHL för sina leveranser.

Beställningen gick igenom i måndags kväll lokal tid i Sverige, beställningen lämnade Amazon måndag kväll lokal tid i USA, i dag torsdag eftermiddag kunde jag hämta ut pkt lokal tid i Sverige hos DHL ombud, blir knappt 3 dagar, från USA till Sverige med DHL, utan knussel, är lite imponerad faktiskt. Hela tiden kunde jag följa försändelsen via mail-länk från Amazon. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får kanske hoppas att Amazon kommer att använda DHL när Amazon kommer hit till Sverige lite senare i år..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DHL brukar annars också vara snabba, men visst kan vi hoppas på det, vi får se när det kommer beslut från Amazon om etablering senare i sommar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte klagandet på Postnord.

 

De 2 senaste Japan paketen denna månad har jag fått levererade efter 5 respektive 6 dagar från att de skickades från Japan. På de 2 betalade jag tull och moms i vanlig ordning. Men jag behövde inte betala in momsen i förväg för att de skulle skickas till mig, utan det gjorde jag när jag hämtade ut paketen.

Ytterligare ett Japan paket denna vecka slank igenom utan att det togs ut tull och moms. Exakt samma förpackningsstorlek som ett av de 2 tidigare.

Postnord stod för leveransen av alla 3. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

DHL har jag en del att säga om numer, dom som alltid varit så extremt bra:

Jag beställde en hastightesvajer till en Triumph Speed Triple 955i (ombyggd från Daytona 955i med styrhöjning, fast fortfarande en Daytona med dess motor) , från MCweb i Göteborg, en del av Johans MC och två dagar senare fick jag besked att varan levereras inom en vecka

 

Avisering: En leverans är på på väg, här är ditt tracking nr. och sen absolut ingenting hör eller ens kan spåras via deras sk. värdelösa system med track.

Förrän nu i onsdags fick jag sms om att paketet fanns att hämta hos Pressbyrån nere vid Centralstation

Den  27/6.

 

När MCWeb först lovade mig leverans inom en vecka och dom lade paket direkt hos DHL, inga problem, så har DHL hållit på med leveranserna i en mer än en och en halv vecka.

Förr kunde jag höja DHL till skyarna, men inte numera.
 

Från Tyskland har jag fått delar levererade av en kamrat i Frankfurt, men inte en gång kan man använda DHLs-trackin nr.

Helt värdelöst och varför har dom inte ett fungerande trackin?

Där står endast att varan hämtas upp och förberedes för transport, sedan ingenting förrän man får ett sms en och halv vecka senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Beställde varor återigen från USA Texas i måndagseftermiddag, blev packat måndag morgon USA-tid, hämtade ut kollin nu idag på eftermiddagen hos lokala DHL-ombudet, ända är det totalt fyra olika flygsträckor plus sista biten med DHL-Bil.

 

Blir flera vändor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...