Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Time sheet dokument


cybertears

Rekommendera Poster

Hej!

 

Försökte göra det så enkelt så möjligt och hittade en mall för just time sheet.

Vid datum så har den så att att man kan klicka, få upp en kalender och välja datum.

 

Jag skulle vilja ha samma funktion fast med en klocka istället för en kalender vid starttid och sluttid men vet i tusan vart man hittar en sådan funktion. 

Jag har hämtat mallen härifrån:

lt16392645.png

Tacksam för hjälp :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp en datumväljare efter lite letande men inte tids som du skriver att du saknar.  Spontant undrar jag om inte

Om man vill ha fin utskrift kanske Word är bättre men för rena data är Excel bättre.

 

Om man vill dra det till sin spets kanske att man skapar ett formulär för att ange tider i Excel, sparar i en tabell, kopplar till Word där man anger ID och månad och alla data hämtas från Excel.

borde gå även om jag inte gjort exakt den kopplingen/inte jobbat så med paret så ofta.

Brukar oftast skapa rapporterna även i Excel.

 

I Excel är det enkelt att skapa datavalidering eller annan drop-down som ger alternativ. Att skapa en mer "modern" valmetod kräver VBA.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man vara nyfiken och fråga vad avsikten är?

Antar att det i första inlägget bara är ett exempel, en del i ett större sammanhang?

Eller är det så att det faktiskt är frågan om en sida där en användare ska välja tid, och inte skriva tid? Kanske för att formatet ska bli rätt?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cybertears
På 2018-07-01 på 10:24, skrev Monshi:

Får upp en datumväljare efter lite letande men inte tids som du skriver att du saknar.  Spontant undrar jag om inte

Om man vill ha fin utskrift kanske Word är bättre men för rena data är Excel bättre.

 

Om man vill dra det till sin spets kanske att man skapar ett formulär för att ange tider i Excel, sparar i en tabell, kopplar till Word där man anger ID och månad och alla data hämtas från Excel.

borde gå även om jag inte gjort exakt den kopplingen/inte jobbat så med paret så ofta.

Brukar oftast skapa rapporterna även i Excel.

 

I Excel är det enkelt att skapa datavalidering eller annan drop-down som ger alternativ. Att skapa en mer "modern" valmetod kräver VBA.

 

Det som du beskriver låter ju faktiskt mer logiskt egentligen. Kan du rekommendera någon som kan detta?

Betalar gärna för att få detta liksom.

På 2018-07-01 på 13:31, skrev Mikael63:

Får man vara nyfiken och fråga vad avsikten är?

Antar att det i första inlägget bara är ett exempel, en del i ett större sammanhang?

Eller är det så att det faktiskt är frågan om en sida där en användare ska välja tid, och inte skriva tid? Kanske för att formatet ska bli rätt?

 

 

Syftet är att kunna redovisa arbetstid. Men att det också blir rätt i tid och datum osv men att man inte behöver göra detta manuellt. Utan att det finns en enkelhet i det hela. 

 

Kollat på en del avrapporteringssystem men inte hittat något som uppfyller kraven som jag har. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle kunna fixa det åt dig om du ställer upp en bra kravbild. Skicka PM så kanske vi kan komma överens.

 

Ser att jag visst inte riktigt formulerat mig klart ovan.

men att lägga i Excel, eller en databas, har sina fördelar. Det är enklare att formatera en utskrift i Word men Excel har bra om du vill ha statistik över tid sparad.

Om bara Excel slipper hålla reda på massa OB, övertid, brott över dygn osv blir allt enklare.

Du kan alltid kika på (lite buggiga) arket i den pinnade tråden i Excel-kanalen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev jessar94:

Syftet är att kunna redovisa arbetstid. Men att det också blir rätt i tid och datum osv men att man inte behöver göra detta manuellt. Utan att det finns en enkelhet i det hela. 

 

Kollat på en del avrapporteringssystem men inte hittat något som uppfyller kraven som jag har. 

Har du kollat TMetric?

Använder detta själv.

 

Se även denna tråd

https://eforum.idg.se/topic/350106-grupperasummera/

Och för att det ska bli någorlunda begripligt bör man läsa denna tråd först:

https://eforum.idg.se/topic/349818-hålla-reda-på-tider-i-olika-projekt-både-app-och-pc/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...