Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krånglar datorn? Här är medicinen mot alla problem i Windows


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

 

Hur är tanken? Skall man skapa reparations-USB när man har problem eller skall man skapa USB när allt är frid och fröjd och plocka fram den när man har problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev maglarp:

 

Hur är tanken? Skall man skapa reparations-USB när man har problem eller skall man skapa USB när allt är frid och fröjd och plocka fram den när man har problem?

Det spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
jannejanne
På 2018-06-25 på 16:51, skrev maglarp:

 

Hur är tanken? Skall man skapa reparations-USB när man har problem eller skall man skapa USB när allt är frid och fröjd och plocka fram den när man har problem?

Jag skulle tro att det är klokast skapa reparations-USB när allt är frid och fröjd.

Eftersom en förutsättning för att skapa reparations-USBn är att Windows / datorn och internet fungerar så bra så du kan surfa in hos Microsoft.

Eller ?

Rubriken är

Citat

Krånglar datorn? Här är medicinen mot alla problem i Windows

 

Hade Windows 10 varit en motorcykel som krånglade så hade väl många föreslagit byte till annat fabrikat / eller i varje fall modell ? Typ

http://www.motorcycle.com/top10/the-10-most-reliable-motorcycle-companies.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast gör man reparations-USB:en i förväg så kanske inte reparationen fungerar så bra när USB:et innehåller en äldre Windows-version (färre uppdateringar) än den Windows man har installerad. Går ju också utmärkt att skapa reparations-USB:et på en annan dator än den som har problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Fast gör man reparations-USB:en i förväg så kanske inte reparationen fungerar så bra när USB:et innehåller en äldre Windows-version (färre uppdateringar) än den Windows man har installerad. Går ju också utmärkt att skapa reparations-USB:et på en annan dator än den som har problem.

 

Enligt MS bara om datorn har W7, 8.1 eller 10

Citat

Om du vill använda verktyget går du till

Windows 10-sidan för nedladdning av Microsoft-programvara från en Windows 7-, Windows 8.1- eller Windows 10-enhet.

Här är Dell bättre tycker jag. Kunde i samband med hårddiskbyte i en W7 Dell ladda hem alla nödvändiga filer till en linux dator.

Om jag däremot kopplade upp mig med en Windowsdator till Dell så började Dell att undersöka den datorn.

Felsöka Windowsdatorn i tron det var den Delldatorn som behövde nytt W7 och drivare ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...