Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markera webplats som läst


Novisan
 Share

Rekommendera Poster

Ibland vill jag markera allt i forumet som läst. Jag  klickar nere till höger Markera webplatsen som läst.

Nästa gång jag öppnar Eforum är fortfarande avd. markerade som nya trots att inga nya inlägg tillkommit.

 

Redigerad av Novisan
stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad med samma Eforum-konto vid båda tillfällena?

 

Finns där några gamla trådar som är markerade som olästa om du öppnar kategorin/avdelningen som har fetstil?

Hur blir det om du inne i kategorin, som Eforum anser du inte har läst allt i, klickar på "Markera forum som läst" (ovanför trådlistan)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Är du inloggad med samma Eforum-konto vid båda tillfällena?

Ja

 

Finns där några gamla trådar som är markerade som olästa om du öppnar kategorin/avdelningen som har fetstil?

Ja

Hur blir det om du inne i kategorin, som Eforum anser du inte har läst allt i, klickar på "Markera forum som läst" (ovanför trådlistan)?

Jag testade nu. Trådarna markeras som lästa - blinkar som till - sen ser de ut som om de inte vore lästa dvs fetstil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kom tillbaka nu efter en stund så är alla markerade som lästa.

 

Problemet jag beskrev  har jag haft ung. 1 vecka men nu verkar det fungera......hoppas jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Novisan:

Jag testade nu. Trådarna markeras som lästa - blinkar som till - sen ser de ut som om de inte vore lästa dvs fetstil.

Det finns vissa cache-funktioner i forumprogrammet, det innebär att uppdateringar av skärmbilden kan bli fördröjda och ibland ända tills man laddar om sidan efter en halvtimme eller så. De finns för att belasta serverdatorn mindre och därmed göra att sidorna visas fortare (men då inte helt korrekt i stället).

 

Det förklarar ju dock inte varför forumet inte kommer ihåg att du har markerat hela webbplatsen som läst. Jag föreslår att nästa gång du klickar på att hela webbplatsen ska markeras som läst tar upp förstasidan och laddar om (uppdaterar) den för att se att det verkligen har gått igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, skrev Mikael63:

När detta fenomen uppträder, har du då använt webbläsarens "Gå bakåt en sida"?

Nej det har jag inte.

Jag går in på första sidan och tittar över. Om det inte är något jag vill läsa så markerar jag sidan som läst....eller försöker i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Cecilia:

Det finns vissa cache-funktioner i forumprogrammet, det innebär att uppdateringar av skärmbilden kan bli fördröjda och ibland ända tills man laddar om sidan efter en halvtimme eller så. De finns för att belasta serverdatorn mindre och därmed göra att sidorna visas fortare (men då inte helt korrekt i stället).

 

Det förklarar ju dock inte varför forumet inte kommer ihåg att du har markerat hela webbplatsen som läst. Jag föreslår att nästa gång du klickar på att hela webbplatsen ska markeras som läst tar upp förstasidan och laddar om (uppdaterar) den för att se att det verkligen har gått igenom.

 

Det blir ingen skillnad. Samma inlägg visas som ej lästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta detta. När jag markerar allt som läst ser jag att rubriker med fet stil ändras till icke-fet men när den lilla dialogrutan dyker upp (som informerar att allt är markerat som läst) så blir rubrikerna åter med fet stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 1 month later...

Idag upptäckte jag följande:

Jag hade ca 5 webbplatser som jag inte  läst.

Jag öppnade en av dessa och läste och därefter markerade jag webplatser som lästa inne på den sidan.

Då blev alla 5 markerade som lästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Novisan:

Idag upptäckte jag följande:

Jag hade ca 5 webbplatser som jag inte  läst.

Jag öppnade en av dessa och läste och därefter markerade jag webplatser som lästa inne på den sidan.

Då blev alla 5 markerade som lästa.

Jo, men det är väl för att kompensera att detta inte fungerar här på eforum ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev Novisan:

Idag upptäckte jag följande:

Jag hade ca 5 webbplatser som jag inte  läst.

Jag öppnade en av dessa och läste och därefter markerade jag webplatser som lästa inne på den sidan.

Då blev alla 5 markerade som lästa.

Eforum är en enda webbplats. Menar du 5 trådar eller 5 kategorier/underforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startsidan med 5 olika ämnen.

 

När jag på startsidan klickar "Markera webplatsen som läst" händer ju inget men när jag är inne i en tråd och klickar - ja då markeras alla ämnen på startsidan som lästa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det var bra information att det fungerar när man väljer "Markera webbplatsen som läst"  inne i en tråd men inte på startsidan :thumbsup:

 

 

Har du någon förklaring, @felix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag fick också lite blandat resultat när jag testar att markera webbplatsen som läst.  Upptäckte bland annat också att dom fortfarande var fetmarkerade på startsidan ibland. Fast fetmarkeringen verkar också försvinna efter ett tag även om det inte gjorde det direkt. Är det samma upplevelse som ni har?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev felix:

Hej!

Jag fick också lite blandat resultat när jag testar att markera webbplatsen som läst.  Upptäckte bland annat också att dom fortfarande var fetmarkerade på startsidan ibland. Fast fetmarkeringen verkar också försvinna efter ett tag även om det inte gjorde det direkt. Är det samma upplevelse som ni har?

 

 

Jag har också upptäckt att det är så

 

Redigerad av Cecilia
Flyttat svar till utanför citatrutan /Cecilia, moderator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 veckor senare...
 Share

×
×
  • Skapa nytt...