Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Inget e-post i Samsung A6


Bengt Åke
 Share

Go to solution Solved by Bengt Åke,

Recommended Posts

Jag har köpte en ny Samsung A6 2018. G-mail fungerar i telefonen.När jag ska införa min comhem-adress får jag ett meddelande: "Det gick inte att konfigurera kontot. Användarnamnet eller lösenordet är fel eller också har inte POP3-/IMAP-åtkomst slagits på för det här kontot. Kontrollera e-postinställningarna på webben eller försök igen."

Samsung har jag haft långa samtal med. Inget förslag på lösning. Obs att både lösenord och användarnamn fungerar i COMHEMs webmail. Och allt fungerade i min nu pensionerade Samsung Galaxy S5 neo. 

Någon som råkat ut för detta. 

Jag väntar på svar från Samsungs support. 2 dagar sedan nu.

Comhem har också kontaktats .

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen till Eforum!

 

Har du fått något svar från Samsung eller Comhem?

 

Har du jämfört noga i de två mobilerna att det står exakt likadant i kontoinställningarna?

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Tack. Detta med att jämföra den nya och gamla telefonen kom jag på innan jag fick inlägget från Cecilia. Och då löste det sig direkt. Jag har varit i kontakt med Elgiganten (Phonehouse i Lund där jag köpte telefonen), Telenor som inte kunde hjälpa mig, Samsung med svar för några timmar sedan samt Comhem. Problemet är alltså löst. Om vi säger att min e-postadress är xxx@comhem.se så är detta mitt användarnamn och inte xxx.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share



×
×
  • Create New...