Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget e-post i Samsung A6


Bengt Åke

Rekommendera Poster

Jag har köpte en ny Samsung A6 2018. G-mail fungerar i telefonen.När jag ska införa min comhem-adress får jag ett meddelande: "Det gick inte att konfigurera kontot. Användarnamnet eller lösenordet är fel eller också har inte POP3-/IMAP-åtkomst slagits på för det här kontot. Kontrollera e-postinställningarna på webben eller försök igen."

Samsung har jag haft långa samtal med. Inget förslag på lösning. Obs att både lösenord och användarnamn fungerar i COMHEMs webmail. Och allt fungerade i min nu pensionerade Samsung Galaxy S5 neo. 

Någon som råkat ut för detta. 

Jag väntar på svar från Samsungs support. 2 dagar sedan nu.

Comhem har också kontaktats .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum!

 

Har du fått något svar från Samsung eller Comhem?

 

Har du jämfört noga i de två mobilerna att det står exakt likadant i kontoinställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Detta med att jämföra den nya och gamla telefonen kom jag på innan jag fick inlägget från Cecilia. Och då löste det sig direkt. Jag har varit i kontakt med Elgiganten (Phonehouse i Lund där jag köpte telefonen), Telenor som inte kunde hjälpa mig, Samsung med svar för några timmar sedan samt Comhem. Problemet är alltså löst. Om vi säger att min e-postadress är xxx@comhem.se så är detta mitt användarnamn och inte xxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...