Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Bengt Åke

LÖST Inget e-post i Samsung A6

Rekommendera Poster

Jag har köpte en ny Samsung A6 2018. G-mail fungerar i telefonen.När jag ska införa min comhem-adress får jag ett meddelande: "Det gick inte att konfigurera kontot. Användarnamnet eller lösenordet är fel eller också har inte POP3-/IMAP-åtkomst slagits på för det här kontot. Kontrollera e-postinställningarna på webben eller försök igen."

Samsung har jag haft långa samtal med. Inget förslag på lösning. Obs att både lösenord och användarnamn fungerar i COMHEMs webmail. Och allt fungerade i min nu pensionerade Samsung Galaxy S5 neo. 

Någon som råkat ut för detta. 

Jag väntar på svar från Samsungs support. 2 dagar sedan nu.

Comhem har också kontaktats .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum!

 

Har du fått något svar från Samsung eller Comhem?

 

Har du jämfört noga i de två mobilerna att det står exakt likadant i kontoinställningarna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack. Detta med att jämföra den nya och gamla telefonen kom jag på innan jag fick inlägget från Cecilia. Och då löste det sig direkt. Jag har varit i kontakt med Elgiganten (Phonehouse i Lund där jag köpte telefonen), Telenor som inte kunde hjälpa mig, Samsung med svar för några timmar sedan samt Comhem. Problemet är alltså löst. Om vi säger att min e-postadress är xxx@comhem.se så är detta mitt användarnamn och inte xxx.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×