Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Update KB4284835 13 juni


Pelle Penna

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Jag har precis installerat dagens uppdateringar och märker att oavsett om jag startar om datorn så står det fortfarande att jag ska uppdatera och stänga av/starta om.

Provade med att avinstallera uppdateringen och då försvann den texten. Testade en ny installation med antivirusprogrammet avstängt, men det blev ändå samma resultat. Får väl leva med detta till någon lösning kommer

Meddelas för kännedom ifall att flera råkar ut för detta

 

Sedan när jag precis skrivit detta och skulle stänga av datorn så var allt ok????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 är dumt på en punkt. '

Det postas en post i meddelandefältet, "vi startar om din datorn under ..."

Okej, men jag tar och klickar på startmenyn och stänger av (och uppdaterar)

Startar upp datorn nästa dag, kvar i meddelandefältet ligger än "vi startar om din dator under ..."

Enda sättet att bli av med den verkar vara att klicka på den för att komma till Windows Update och där klicka på starta om (för att uppdatera) men inget kvar att uppdatera så det blir bara en omstart..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Jag har precis installerat dagens uppdateringar och märker att oavsett om jag startar om datorn så står det fortfarande att jag ska uppdatera och stänga av/starta om.

Provade med att avinstallera uppdateringen och då försvann den texten. Testade en ny installation med antivirusprogrammet avstängt, men det blev ändå samma resultat. Får väl leva med detta till någon lösning kommer

Meddelas för kännedom ifall att flera råkar ut för detta

 

Sedan när jag precis skrivit detta och skulle stänga av datorn så var allt ok????

 Jag har samma problem med laptopen.

Uppdateringen på min stationära gick utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
canardlover

Tjingeling, jag har ett liknande problem som Pelle men med uppdatering KB4103727 som jag nu 23 gånger försökt starta om/installera..?! Är den installerad eller..???

Som ni ser har jag fortfarande version 1709, kanske jag borde uppdatera till 1803..? Kan jag framtvinga det själv..? Tacksam för synpunkter...!

vägrar uppdatera.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam om det problemet. Här finns tips du kan prova

https://windowsreport.com/kb4103727-bugs/

 

Mitt eget tips är att du hämtar uppdateringen härifrån (se till att välja rätt version!)

https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4103727

Spara uppdateringen på datorn och uppdatera därifrån! Det brukar jag jag göra när någon uppdatering misslyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Möjligen har din Windows uppdateringsfil, som ligger i en temporär mapp på systemdisken blivit korrupt.

Öppna Utforskaren (Explorer) och i navigeringsfönstret längst upp > klistra in följande och [Enter] eller bara navigera dit:

 

C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

 

1. Ta bort allt innehåll i den mappen.

2. Starta om datorn.

3. Kör Windows update manuellt:

 

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) >  Uppdatering & Säkerhet => Windows update

Starta om datorn på uppmaning och kör Windows update igen.

Repetera tills det inte finns fler uppdateringar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

canardlover

mbgtmari, har provat ditt tips men tyvärr så vill den inte acceptera kb4103727 i den tappningen heller. Så nu måste jag gå på flugfiskarens ide´men blir lite skakis när jag ser hur mycket grejor som finns i Downloadmappen...?..ska jag våga tömma allt..???? ser ut såhär:

tömma vad.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att min metod inte fungerade beror nog på att Windows uppdateringsfil blivit korrupt, som Flyfisherman skrev.  Det är förmodligen helt ofarligt att tömma denna temporära mapp. Annars skulle han inte ha föreslagit det. För säkerhets skull kan du ju skapa en återställningspunkt först. Skriv skapa i förstoringsglaset bredvid Start > i listan som kommer upp väljer du Skapa en återställningspunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev canardlover:

ska jag våga tömma allt.

Om det känns osäkert kan du göra en ny mapp, t ex på Skrivbordet, och flytta allt som finns i Downloads-mappen dit. Om nu Windows Update skulle bli sämre av det så kan du flytta tillbaks allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...