Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan man dölja vem man skickar till?


ritchie

Rekommendera Poster

Hej,
jag tänkte skicka iväg ett mail till ett antal personer med samma innehåll. Men jag vill dölja för samtliga
mottagare av mailet vilka de övriga mottagarna är som också får mailet. Det borde väl gå? 

// ritchie 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack för svar. Jo, "hemlig kopia" finns förstås. Jag kanske skulle ha förtydligat mig lite.

Så här;

Jag ska skicka ut information till ca 150 personer. Därför tänkte jag att göra det enkelt, dvs skicka ett mail.  Med lösningen "hemlig kopia" framgår det för de 149 att de fått en hemlig kopia, och det är inte snyggt. Men för att slippa skicka till 150 mottagare med samma ämnesrad och samma innehåll (kopiera/klistra in 150 gånger) så tänkte jag att skicka ett mail där det inte framgår vilka övriga som fått mailet.

// ritchie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev ritchie:

så tänkte jag att skicka ett mail där det inte framgår vilka övriga som fått mailet

Det framgår inte om du använder dig av hemliga kopior. Läs här om hur man kan göra i Microsoft Outlook 2013

https://www.howtogeek.com/185233/how-to-hide-email-addresses-when-sending-to-multiple-recipients-in-outlook-2013/

 

Det är bara avsändaren, dvs du, som ser adresserna och något annat sätt än Bcc har jag aldrig hört talas om. Här står det om Gmail

https://www.lifewire.com/how-to-send-an-email-to-undisclosed-recipients-from-gmail-1172104

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, mycket bra! Det kommer att fungerar genom att man lägger alla mottagarna som hemliga kopior och låter "Till" och "Kopia" vara tomma. Jag har testat med några av mina e-postadresser och det syns inte vem man skickat det till. De varnar dock för att om man lämnar "Till" och "Kopia" tomma kan vissa spamfilter gå in. Men det kan man förhindra genom att skriva dit sitt eget namn alternativt  “Undisclosed Recipients”. 

Jättebra! Nu kan man skicka till 150 mottagare på en gång! 

 

// ritchie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att lägga sig själv på till-raden och lägga alla mottagarna i Bcc/Hemlig kopia är det normala förfaringssättet.:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...