Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel fyllningsfärg


torgnyb

Rekommendera Poster

När jag till sist hade löst problemet med utskrift av kantlinjer i Excel så dök ett annat problem upp.

Inget händer när jag markerar celler och väljer att fylla dem med färg med hjälp av "kannan" i menyn Start.

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det händer ingenting när jag markerar en cell och väljer en färg med hjälp av "vattenkannan" på menyn Start.

Ringde till Microsofts support men de har upphört med supporten på Excel 2010 så där står jag med min tvättade hals..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är att på min frus dator ( samma Dell-dator) som har samma Excelprogram så fungerar det. Kan det ha något att göra med att jag har uppdaterat Windows 10? Annan förklaring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Måste bara kolla med dig. Handlar det om att cellen inte fylls med färg eller är det vid utskriften?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En chansning, nu har vi tydligen inte samma version, jag har Office 365, men kolla enligt bilden så du inte har lyckats att markera "Ingen fyllning", då blir den rutan gråmarkerad hos mig, hoppas du har något liknande i din version?

 

 

sshot-85.png.1e9469afee610426f495cde33c1cd374.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag riktigt vet nyttan men.. om du med frugans dator fyller en cell med färg, sparar så att du kan komma åt dokumentet med din dator - finns färgen då? Kan du ta bort färgmarkeringen?

Mest bara för att om möjligt söka på det problemet, att man inte kan ta bort färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm den där kryssrutan i utskriftsdialogen som du ändrade... kan den påverka detta tro??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en Excel fil med en cell med röd bakgrundsfärg på fruns dator och mailade den till mig. När jag öppnar filen på min dator så har cellen ingen färg. Bifogar filen här.

Test.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag öppnar filen i Excel och skriver ut den som pdf-fil och öppnar den filen med Foxit reader så syns färgen där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kopierar den röda cellen, som i min Excel inte har någon färg, och klistrar in den i Word så är den röd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde reparationen men det ändrade inget. Dessutom så har sent som igår installerade jag om hela Office. Det här problemet med Excel tror jag, men jag vet inte säkert, uppstod efter en uppgradering av Windows 10. Kan det ha något att göra med Windows 10 inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag i Excel markerar en cell och använder "Vattenkannan" för att fylla den med en bakgrundsfärg så ser jag ingen färg, men om jag kopierar cellen och klistrar in den i Word så ser jag cellen med färg. År inte det märkligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag klickade på den översta länken och försökte följa råden där.Öppnade Kontrollpanelen. Men jag hittar inget där som på svenska motsvarar  Accessibility Options applet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halleluja!  Det är fixat. Jag kom så småningom tlll ett ställe där jag kunde klicka av Aktivera högkontrast.
Uppenbarligen fungerar inte Excel som det ska när högkontrast är aktiverat.

När jag nu öppnar Excel så får jag frågan om jag tillåter att User Account Control gör ändringar men det kan jag leva med.
Du är värd ett stort tack för all din hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...