Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sätta case sensitivity på katalog


.M

Rekommendera Poster

Jag försöker aktivera funktionen som gör att Windows filsystem erkänner skillnader i stora och små bokstäver enligt denna guide https://www.howtogeek.com/354220/how-to-enable-case-sensitive-folders-on-windows-10/

 

Men jag får hela tiden felmeddelandet Error:  Begäran stöds inte.

 

Någon som råkar ha ett förslag på vad jag gör för fel? Jag har uppdaterat till senaste versionen av Windows och programmet fsutil säger att funktionen ska finnas där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Se om detta från Windows Ten forums kan hjälpa:

Windows 10: Enable or Disable Case Sensitive Attribute for Folders in Windows 10  
 

Citat

 

Note that the per-directory case sensitivity flag is not inherited; directories created in a case sensitive directory are not automatically case sensitive themselves. You must explicitly mark each directory as case sensitive. Changing the flag requires “write attributes” permission to the directory.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är helt tydligt, men betyder det att jag måste börja med enhetsbeteckningen? E: i det här fallet och arbeta mig nedåt? För det hjälper inte,  samma fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kan ej detta bra, men som jag förstår det måste varje undermapp också sättas separat och med tillstånd att få skrivrättigheter.

M.a.o. kan man inte ta en mapp som innehåller undermappar och få dessa att ändras.

Och att alla mappar oavsett den man väljer eller dess undermappar måste ha skrivrättighet.

 

Att du får error tolkar jag som att du antingen försöker dig på att ändra i en mapp med undermappar eller att någon av dessa inte har skrivtillstånd.

 

Du bör kanske börja i andra änden och arbeta dig uppåt?

Men som sagt jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Windows Ten forums How to Add or Remove Per-directory Case Sensitivity Attribute Context Menu in Windows 10

Denna instruktion gör väl egentligen samma sak, med den skillnaden att det blir lättare att sätta på eller stänga av funktionen?

 

Jag vet inte men kanske värt ett försök?

Och du måste vara påloggad som administratör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...