Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Open Office installation


grer

Rekommendera Poster

Varför lämnar Open Office efter sig en mapp med filer på Skrivbordet i samband med installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite irriterande, ja. Du kan förpassa den mappen till papperskorgen. Det kommer inte att påverka din OO-installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har redan förpassat den dit - men jag kan inte låta bli att undra vad den skulle på skrivbordet att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också råkat ut för det. Och då vill jag minnas att jag först förpassade den till Hämtade filer och att den redan fanns där. (Där kan man ju också ta bort den för det är bara ouppackade filer i den.) Det är nog bara en bugg i OpenOffice. Du kan ju i alla fall trösta dig med att det inte kommer att komma någon ny mapp på skrivbordet när du sedan uppdaterar programmet. Jag tror i alla fall inte att jag fick någon när jag uppdaterade till version 4.1.5 men jag kanske minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, numera spelar det ingen roll - jag tyckte ändå att Open Office var mycket sämre än mitt gamla MS Office 2007, så jag återgick till det istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig om att MS Office är bättre än OpenOffice,  men det är inte så dumt att ha båda två samtidigt - eller då kanske välja LibreOffice i stället för OpenOffice - för om det ena ordbehandlingsprogrammet skulle krångla och låsa sig kan man använda det andra för att låsa upp sina dokument. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst - men mitt Word kunde inte handskas med .odt-filer så jag avinstallerade Open Office...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
52 minuter sedan, skrev grer:

Jo visst - men mitt Word kunde inte handskas med .odt-filer så jag avinstallerade Open Office...

Själv sparar jag alla document i Open Office i World 2000 format

för att det ska kunna läsas av MS Office och äldre MS program.

Finns som jag ser det inget skäl idag för mig att spara som .odt fil i Open Office.

Men glöm inte möjlighten att Exportera filer i Open Office till .pdf format.

Då kan filen läsas av alla(?) som kan läsa .pdf-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...