Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Så enkelt blockerar du bluffsamtal och försäljare i mobilen


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • 2 veckor senare...

Det finns ett annat enkelt sätt slippa försäljare och rena bedragare. Det är att inte ha en telefonabonnemang utan använda sig av ett oregistrerat kontantkort till mobilen.

Vilken lättnad det blivit för mig sedan jag sade upp mitt abonnemang hos Telia.

Inte ett enda samtal från männen hos Microsoft som ska hjälpa mig med virus på datorn

Inte ett enda samtal från 0700, Qall, Phonera osv som vill göra om mitt privatabonnemang till ett företagsabonnemang

Inte ett enda samtal från SCB (noga räknat från regeringen eftersom SCB ligger under regeringen, Finansdepartmentet?)

Inte ett enda samtal från Finansrådgivare som vill bjuda mig på lunch.....

Och inte en enda marknadsundersökare som vill ha min åsikt om deras produkt.....

Och inga andra säljare heller !

Har man en lapp på Brevlådan "Ingen reklam tack"

Ja då kommer frågan varför man inte har motsvarande när det gäller telefonen

det vill säga oregistrerat kontantkort !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det finns flera sätt att spamma samtal, har själv fått flera samtal från östeuropa,  även från England och Irland, inte någon som sade sig vara från Microsoft, råkade svara av misstag på ett, och det var bara musik i andra ändan. Annars så ringer många av dessa ett stort antal slumpmässiga nummer, utgående från ett landsnummer, så kör dom...Nummerserierna skaffar dom på nätet...

 

Så det finns ingen garanti på att man klarar sig bara för att man har ett kontantkort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...