Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Skorpion76

Lägga in videos

Rekommendera Poster

I en tråd här intill har jag sett några som har lagt in flera än en video i samma inlägg. Givetvis kan jag ha fel, men jag undrar om inte det kan innebära att tråden snabbt blir tungkörd. Jag skulle vilja ha som regel i diverse musiktrådar att bara lägga in max EN video per inlägg. Vad tror ni andra om det?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag antar att det är Fredagens Musikbidrag du tänker på. Tråden blir ju inte lättare av att man skriver två inlägg efter varandra med en video i varje. Vill man posta ett lättare inlägg kan man ju välja att bara ge en länk.

Under bilden får man ju alternativet att visa den inbäddade länken som länk istället.

778473219_Visasomlnk.png.67db0f08f1ccf54ad04dedeb4e4e1f1f.png

En regel om att förbjuda tunga inlägg betvivlar jag att någon vill ha. De flesta vill nog ha det som det är nu, dvs att det är upp till var och en att välja hur ens inlägg ska se ut.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Tråden blir ju inte lättare av att man skriver två inlägg efter varandra med en video i varje.

Jag skulle kunna tänka mig att den blir det eftersom det då blir färre videos per sida eftersom det sker en sidbrytning efter ett visst antal inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej, det tänkte jag inte på. Men Skorpion76, du vet väl att man inte måste citera ett helt inlägg man svarar på, i alla fall inte om detta inlägg står precis ovanför ens svarsinlägg? Man kan nöja sig med att skriva sitt inlägg i den tomma rutan, som dyker upp. Det är lättare att läsa en tråd som inte innehåller tjatiga upprepningar av varje inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tråden Fredagens musikbidrag börjar redan bli ganska lång. På ett annat nätverk där jag hängde tidigare hade man just den regeln att man bara fick posta en video per inlägg för att sidan inte skulle bli för tung. Det var det nätverket som jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg, men jag vet inte. Jag kan ha fel.    

Redigerad av Skorpion76

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2018-06-01 på 20:37, skrev mbgtmari:

Okej, det tänkte jag inte på. Men Skorpion76, du vet väl att man inte måste citera ett helt inlägg man svarar på, i alla fall inte om detta inlägg står precis ovanför ens svarsinlägg? Man kan nöja sig med att skriva sitt inlägg i den tomma rutan, som dyker upp. Det är lättare att läsa en tråd som inte innehåller tjatiga upprepningar av varje inlägg.

Jo, det är sant och ibland vill man inte citera hela inlägget heller, utan bara delar av det. Jag vet att jag är en flitig användare av citer-funktionen, men det är mest bara för att jag ska veta vilket inlägg som jag har svarat på. Just den citera-funktionen är en av anledningarna till att jag tycker bättre om dessa diskussionsforum än Facebook. Om man ska skriva ett svar till en person längre upp i en tråd får man skriva @ och sedan det utvalda namnet. Nu finns det visserligen en citera-funktion och det underlättar rejält, men fortfarande har trådarna på Facebook en tendens att bli flera meter långa. Fortfarande har inte Facebook kommit på den smarta idén att dela upp inläggen på flera sidor! 😄 😄 😄 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ja det är klart att det är bra att citera när inlägget man svarar på inte står precis ovanför ens eget inlägg. När det gör det så kan åtminstone jag se det medan jag skriver (om jag skrollar lite). På ett annat forum jag hänger på finns inte den möjligheten. Så här ser det ut när jag håller på att skriva ett svar där:

Smileys.png.e20f34f368c31501d9803fc6001c9cba.png

Där finns det ingen möjlighet att se inlägget ovanför medan man skriver. Eftersom mitt inlägg på det forumet är en översättning av en mening från turkiska har jag bara rättat felstavningen i den med hjälp av fet- och kursivmarkering innan jag översatt den till franska. Någon citering behövdes inte.

Eforum har många finesser, t ex den att enkelt citera en del av ett inlägg. Så här gör man:

288558668_Eforummarkeracitera.png.99ae051711d0f5109ee44bfe561ae1f2.png

1. Man markerar alltså det man vill citera 2. Då dyker skylten Citera detta upp 3. Klicka på skylten. 4. Då kommer citatet i ditt inlägg.

Om du vill kan du testa att citera en liten del av detta inlägg för att se hur det fungerar.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2018-06-04 på 10:23, skrev mbgtmari:

Ja det är klart att det är bra att citera när inlägget man svarar på inte står precis ovanför ens eget inlägg. När det gör det så kan åtminstone jag se det medan jag skriver (om jag skrollar lite). På ett annat forum jag hänger på finns inte den möjligheten. Så här ser det ut när jag håller på att skriva ett svar där:Där finns det ingen möjlighet att se inlägget ovanför medan man skriver.

Eforum har många finesser, t ex den att enkelt citera en del av ett inlägg. Så här gör man:

. Man markerar alltså det man vill citera 2. Då dyker skylten Citera detta upp 3. Klicka på skylten. 4. Då kommer citatet i ditt inlägg.

Om du vill kan du testa att citera en liten del av detta inlägg för att se hur det fungerar.

En finess som Eforum har är att man bara kan citera ett inlägg åt gången. På många enkla forum kan man citera flera inlägg som hakar i varandra om de som skriver använder citera-knappen flitigt. Det blir minst lika jobbigt att läsa som att läsa ett långt citerat inlägg. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...