Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Canon videokameror-Windows 10


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag fortsätter med programinstallationer på min nya Lenova W10-laptop och dyker på en del väntade bekymmer med att vissa program mm inte accepteras. Nu är det mina två Canonvideokameror,  Legria HF M41 och Legria F36, som inte ens dyker upp i enhetshanteraren eller "Min dator" när de USB-ansluts och inte heller känns av när Canonprogrammet "Tranfer Utilities" ska ansluta till kamerorna.  Canonsupporten verkar inte ha mycket att bidra med. Någon med tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning blir att i fortsättningen låta minneskorten i kameran vara lagringsmedia och överföra filmerna med minneskortläsare från minneskorten till datorns videoredigeringsprogram. Nuvarande filmer i kamerans internminne kan jag i kameran kopiera över till ett eller två minneskort. RIsken är att  filmfilerna inte blir lika logiskt ordnade i kronologisk ordning som vid import till datorn med av hjälp av programvaran Transfer Utilities. Men....

Jag har en gammal minneskortläsare som Windows 10 inte tycks gilla så det blir att köpa en ny imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Ja.

Canonsupporten påstod igår att det inte finns någon Transfer Utilitie-programvara som passar för Windows 10.

Det blir därför minneskortlösningen, som också är säkrare än att lagra i kamerans internminne. Om kameran pajar finns filerna kvar på minneskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minneskortlösningen fungerar. Filerna är snyggt och prydligt sorterade i kronologisk ordning (tidsordning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...