Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail-filer


Mållgan

Rekommendera Poster

Var på C-disken i en Windows 8-dator hittar jag Windows Live Mail-filerna (inbox, outbox och kontakter)? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat nu.

 

They are normally located in C:\Users\<userlogin>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat bekymmer dök  upp. Jag har exporterat kontaktlistan från Windows Live Mail till två mappar, en med ett antal VCF-filer (en fil för varje kontakt) och en CSV-fil som tydligen ska innehålla alla kontakter. När jag i Mozilla Thunderbird importerar CSV-filen så skapas en kontaktlista i Mozilla som är obegriplig och oanvändbar. Då återstår att importera VCF-filer och jag hittar inget sätt att markera alla filerna och importera alla i ett moment. Nej, jag måste importera en i taget och det är inte kul. Finns det inte något sätt att importera alla på en gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen kommer kolumnerna i CSV-filen i fel ordning, alternativt att exporten sker med semikolon mellan kolumnerna medan Thunderbird förväntar sig kommatecken (eller något annan sån skillnad). Jag föreslår att du manuellt lägger in ett par kontakter i Thunderbird och sen exporterar dem till en CSV-fil. Börja med att öppna de båda CSV-filerna i Anteckningar för att kolla skiljetecknet. Om det är korrekt, ta sen upp de båda CSV-filerna i Excel (motsv) och flytta om kolumnerna i filen från Live Mail så att de stämmer överens med hur Thunderbird vill ha dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men slutar det inte med att jag måste göra så med alla kontakter, dvs lägga in dem i en Excel-fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det lägger Live Mail in alla kontakterna i en Excel-fil och det du behöver göra är att se till att formatet på Excel-filen uppfyller de krav som Thunderbird ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...