Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Styrka på objekt i Word vid utskrift


Martassen

Rekommendera Poster

Jag har en samsungskrivare c430w.

 

Jag brukar för det mesta skriva ut i gråskala.

Jag har ett dokument i Word där jag bland annat har en skärmdump ifrån Excel och rutnätet syns väldigt dåligt(Svagt) i Worddokumentet.
Kan jag ställa in så det syns bättre i skrivarinställningarna? Jag har varit inne och kollat med tänkte jag hör med er innan jag börjar ändra i inställningarna och vad som är bäst.

Jag får inget meddelande att tonern behöver bytas. Är det ljusstyrkan som ska minskas?

 

Tack på förhand!
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du kan inte ställa in så att rutnätet syns bättre genom skrivarinställningar. Du kan möjligtvis ändra kontrast genom att editera skärmdumpen som är en bild.

Bättre är att se till att du har ramar runt cellerna i Excel, markerar vilka celler du vill ha in i Worddokumentet och  kopierar cellerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten (vanligt text) är lite ljusare än vanligt och jag har för mig att rutnätet har synts bättre när jag skrivit ut tidigare på samma skrivare. Texten som inte tillhör dumpen är nästan grå tycker jag. 

Skriver jag text i Word och skriver ut är den ljusare än vanligt.

 

Nån ljushet jag kommit när?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Texten i ett vanligt Worddokument (Om bortser skärmdumpar) så blir den väldigt ljust och det kan ibland se ut som jag har lite kvar i patronen. Nu e det bara 19 % visserligen.

Jag väljer alltid Gråskala och jag brukar sänka ljusheten så kan det bli bättre.
Ska jag välja att skriva ut i färg istället trots att det bara är svart och vitt?

 

Texten blir liksom svag med vanlig text. Inställning i Word?

 

Nån som har tips? 

 

Stort tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...