Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer.exe Problem


apophis2010

Rekommendera Poster

apophis2010

Hej något konstigt hände nyss på min burk, var svungen till att starta om datorn eftersom all kändes så segt  och efter jag kommer till att man ska välja login konto och trycker på min vanliga som jag alltid gjort innan så ser det ut som nåt inte står rätt till... all ikonerna på skrivbordet försvinner bilden  hoppar till och dom kommer fram igen . men inget går att trycka på inga ikoner inte enns startmenyn det bara hoppar fram o tillbaka . och efter jag startar aktivitetshanteraren så ser jag att Explorer.exe liksom stängerav sig o startar varje gång bilden gör det samma . stänger jag av Explorer så slutar allt  cpu hoppar inte upp och ner från 0-55% men startar jag en ny Explorer så börjar allt om igen . har provat att starta i felsäkerläge samma händer på kontot enda som funka var att starta med komandotolken och då gjorde jag en sfc/scannow och fanns inga problem . har provat att göra en windows repair men iunget hjälpte. är just nu inloggad på admin kontot som funkar felfritt, öppnar jag utforskaren och försöker ta mig till användare-kent-skrivbord så får jag upp en ruta att utforskaren slutat fungera och så stängs det bara ner . googla lite om detta och folk sa att det skulle kunna vara en malware på det kontot som hidrar mig från att logga in . provade att starta mbam på detta admin kontot men den var felfri

så jag undrar går detta att lösa utan att behöva ta bort hela det användar kontot eller kan man på nåt sätt flytta över alla inställningar och grejer till detta admin kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010

Hej igen . har presis löst detta för mig så kan stänga denna tråd. För er andra som har samma problem så hjälpte detta mig

 

Here's how to fix this issue:

1. CTRL-Alt-Del to bring up Task Manager.
2. Click File | New Task(run).
3. Type regedit in the Run box and click OK.
4. Browse to the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution.options

5. Under this key there will be subkeys named explorer.exe and iexplorer.exe. Delete the explorer and iexplorer keys entirely. They should not be listed under the Image File Execution.Options key.
6. Close the Registry Editor.
7. Restart the computer.

Assuming no other viruses / adware / spyware / malware are interfering, the Windows desktop should load fine now.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution.options

Betyder detta:
Posted: December 4, 2015: https://blogs.msdn.microsoft.com/mithuns/2010/03/24/image-file-execution-options-ifeo/

Samt: https://gooroo.io/GoorooTHINK/Article/17352/Image-File-Execution-Options-Good-Evil-Fun/28441#.Wwh2oyC-mUk
 

Normalt sett borde det inte vara ett problem och jag undrar om det är just detta som är din rot-orsak?
Det kan dessutom ställa till med andra oönskade saker när man tar bort detta ur registret.

På en av mina Windows 7 virtuella maskiner finns detta i registret.

Men om det fungerar för dig så önskar jag lycka till.

Mvh :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja jag tycker du kan markera ditt eget svar som bästa lösning.

Det vara bara en undran från min sida.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara trådstartaren, dvs du apophis2010, (och Admin) som kan se en bock till vänster om alla inlägg. Hovra över bocken till vänster om ditt lösningsinlägg så ser du texten Markera detta som bästa lösning.

262748233_Lsning.PNG.d834a0f065c4340723c4424b564f683b.PNG

Klicka på den bocken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...