Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiera och synkronisera, ta bort


Vbg

Rekommendera Poster

Hej! Hoppas att ngn därute kan hjälpa mig. Vid varje uppstart så kommer bifogade bild upp. Har nyss uppdaterat windows 10. Men jag vill ta bort bilden. Den ska tydligen tillhöra Google Drive. Fick rådet att gå in under appar:

Det är ett helt vanligt Windowsprogram så du kan ta bort det genom att klicka på Startknappen (längst ner till vänster) och välj Inställningar, Appar, Appar och funktioner. Leta upp  Säkerhetskopiera och kopiera i listan och välj att avinstallera.

När jag är inne på inställningar-appar-appar och funktioner, så finns det inget som jag hittar eller kan relatera till i form av ”Säkerhetskopiera och kopiera” i listan som kommer fram.

Vad har jag gjort för fel? Har jag inte ens installerat Goggle Drive? Det är ju märkligt för Google Drive ligger i utforskaren hos mig.

Ngn som kan ge mig goda råd?

Google Drive.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du rullar längst ner i Appar och Funktioner och klickar på Program och Funktioner, finns Google Drive med där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för svar. Nej, jag hittar inget Google Drive längst ned i appar och funktioner.

När jag söker på Google så får jag bara upp Crome, Docs, Slides.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, skrev Vbg:

Hej! Tack för svar. Nej, jag hittar inget Google Drive längst ned i appar och funktioner.

När jag söker på Google så får jag bara upp Crome, Docs, Slides.

Jag skrev att du skulle klicka på Program och Funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! Det kvittar hur jag än söker, vrider o vänder, så har jag in i min dator inget som heter eller reagerar å "program och Funktioner. Tyvärr hittar inget. 

Appar o funktioner.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...