Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken sorts musikgenre lyssnar du helst på?


Skorpion76

Vilken sorts musik lyssnar du helst på?  

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken sorts musikgenre lyssnar du helst på?

    • Pop
      2
    • Disco
      0
    • House
      1
    • Country
      0
    • Rock/Hårdrock
      4
    • Heavy Metal
      1
    • Death Metal
      1
    • Punk
      0
    • Grunge
      1
    • Opera
      0
    • Synth
      1
    • R'n'B
      0
    • Techno
      0
    • Jazz
      0
    • Klassisk musik
      1
    • Blues
      1
    • Soul
      0


Rekommendera Poster

Genre är väl bara ett ord. Jag lyssnar på mycket olika sorters musik men närmast hjärtat ligger nog heavy rock, blues, country och rock ’n roll. Spjälker man upp det mer blir det heavy främst på 70-talet med Black Sabbath (Främst Ozzy), Deep Purple (mk 2), Uriah heep, Rainbow (Dio) och nyare som Iron Maiden, Sabaton och Nightwish. Blues ska vara av halvmodern typ med John Lee Hooker, B.B. King, 70-tals ZZ top. Country ska också vara halvklassisk med Dolly, Kenny m fl som låter som country. 50-60 tals rock ’n roll så går det mesta men Boppers har följt med sen starten 77. Samtidigt som jag lyssnar på allt möjligt så är gränsen mellan bra och dålig väldigt smal. Populära band som aldrig lyckats övertyga mig är Metallica, Queen, Whitesnake, Kiss, Pink Floyd och 80-talets pudelgossar.

Absolut nej nej är eurodance vilket troligtvis är orsaken till att man inte har så mycket minnen från 90-talets krogbesök ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
4 timmar sedan, skrev Hankki:

Genre är väl bara ett ord. Jag lyssnar på mycket olika sorters musik men närmast hjärtat ligger nog heavy rock, blues, country och rock ’n roll. Spjälker man upp det mer blir det heavy främst på 70-talet med Black Sabbath (Främst Ozzy), Deep Purple (mk 2), Uriah heep, Rainbow (Dio) och nyare som Iron Maiden, Sabaton och Nightwish. Blues ska vara av halvmodern typ med John Lee Hooker, B.B. King, 70-tals ZZ top. Country ska också vara halvklassisk med Dolly, Kenny m fl som låter som country. 50-60 tals rock ’n roll så går det mesta men Boppers har följt med sen starten 77. Samtidigt som jag lyssnar på allt möjligt så är gränsen mellan bra och dålig väldigt smal. Populära band som aldrig lyckats övertyga mig är Metallica, Queen, Whitesnake, Kiss, Pink Floyd och 80-talets pudelgossar.

Absolut nej nej är eurodance vilket troligtvis är orsaken till att man inte har så mycket minnen från 90-talets krogbesök ?

Ja, just det! Det är alldeles riktigt! Nu har jag böjt på knäna, lyssnat på dig och lagt till det! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
20 timmar sedan, skrev Mellin:

Symfonisk Metal

Vad betyder det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Mr Stoned X bootlegger

Jag klickade för Pop + Rock/Hårdrock.

 

Lyssnar på all "bra kvalitativ" musik typ... Elvis, Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple, Creedence Clearwater Revival, Frank Zappa, David Bowie, Madonna, Jean Michel Jarre, Joe Satriani, Bob Dylan, Bob Marley, Black Sabbath, Queen, ZZ Top, Lou Reed/Velvet Underground, Rammstein, Metallica och mycket mer.

 

Har faktiskt haft glädjen att sett dom samtliga LIVE... tom Elvis, Beatles och Jimi.  ?

 

Death Metal, Opera och Rap/HipHop kan jag dock klara mig utan. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mr Stoned X bootlegger:

Har faktiskt haft glädjen att sett dom samtliga LIVE... tom Elvis, Beatles och Jimi.  ?

Då tänker jag dra slutsatsen att du är … GAMMAL! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger
54 minuter sedan, skrev .M:

Då tänker jag dra slutsatsen att du är … GAMMAL! :P

Hahaha... så kan man också uttrycka det.  ?   Fast mamma blev 94 år och hennes bror 101 år så jag har nog några år kvar. Märkligt egentligen att man överlevde 24 stycken Roskildefestivaler förra årtusendet så man är väl av starkt virke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev Mr Stoned X bootlegger:

Har faktiskt haft glädjen att sett dom samtliga LIVE... tom Elvis, Beatles och Jimi. 

Det kan jag tänka mig var en upplevelse som är värd att minnas. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...