Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallation av Internet Explorer 11 i Windows 10


Lennart R65

Rekommendera Poster

Lennart R65

Det händer då och då att länkar i olika appar ansluter till IE 11.

Aktivitetsindikatorn snurrar runt men IE 11 kan inte längre slutföra någon anslutning.

M v h LennartR65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Explorer ingår i Windows och kan därför inte avinstalleras men jag antar att du menar "reparera". Hursomhelst så kan ditt problem bero på något tillägg i webbläsaren, vilket du kan läsa om här https://support.microsoft.com/sv-se/help/17447/windows-internet-explorer-11-manage-add-ons

 

 1. Öppna Internet Explorer, klicka på Verktyg (kugghjulet) och sedan Hantera tillägg. 2. Välj Alla tillägg under Visa och välj sedan det tillägg som du vill inaktivera. 3. Välj Inaktivera och sedan Stäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lennart R65

Hej mbgtmari! - Har klickat på "Återgå till std.inställningar" i inställningar för Windows 10 och då angavs "Edge" som alternativ och har sen dess inte sett till IE 11. Kanske kan det i bästa fall räcka som lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova gärna Edge för att se om du trivs med den. Den är ju modernare och Microsoft föredrar att vi använder den i stället för IE. Internet Explorer försvinner inte för att du låter Edge bli din standardwebbläsare. Om du efter ett tag känner att du föredrar IE så kan du ju plocka fram den igen. Själv har jag inte känt något behov av att prova Edge än. IE fungerar bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...