Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cortana i version 1803


kiwi01

Rekommendera Poster

Gårdagen var en trög dag datormässigt. Först skickade jag en länk från McAfeepanelen till nya mobilen men hämtning och installation misslyckades bla för att telefonnumret redan var upptaget. Insåg till slut att jag måste avlägsna den gamla enheten från panelen och då gick det bättre. Den nya enheten syntes dock inte i panelen så jag gjorde en omstart. Hann precis se att den nu var synlig, samtidigt som Dell Support trängde sig på med uppmaning om att installera nya drivrutiner. Gärna det, men det gick inte att klicka. Var det för att "ditt supportavtal har gått ut" ? Såg sedan att hårdvarutest har startat och åtföljdes av ytterligare två moment. I det läget krävdes omstart så jag gissade att de nya drivrutinerna ändå är på plats, det ska jag väl kunna lista ut när jag väl loggat in. Hann inte logga in innan Windows10 uppmanade mig att installera senaste uppdateringar som denna gång skulle ta extra lång tid. Fick den senvanliga möjligheten att välja tidpunkt (som inte alltid fungerar) så det var lika bra att köra med en gång. Så extremt lång tid tog det inte -  men nu krävs att jag tar ställning till om jag vill ha röstigenkänning Cortana eller inte. Jag gillar inte att bli ställd inför val utan någon som helst förvarning och information. Enligt Wikipedia är Cortana inte tillgängligt i Sverige! De kanske inte är uppdaterade? Jag förstår/antar att jag blir av med eländet genom att klicka nej eller liknande ett antal gånger, men hur har ni andra valt? De måste väl finnas fler som har fått denna uppdaterin. Är alldeles utmattad. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps

Lika jäkligt vår det att posta ovanstående inlägg. Gång på gång krävdes jag på Titel fast jag klart och tydligt fyllt i en rubrik. Jag krävdes också på tagword, om och om igen. Vad är det dumheter? Först en haltimme senare gick inlägget att skicka. Brrrr.

 

(Från surfplattan, datorn kom jag inte åt.) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Cortana i version 1803
32 minutes ago, kiwi01 said:

men nu krävs att jag tar ställning till om jag vill ha röstigenkänning Cortana eller inte. Jag gillar inte att bli ställd inför val utan någon som helst förvarning och information. Enligt Wikipedia är Cortana inte tillgängligt i Sverige! De kanske inte är uppdaterade? Jag förstår/antar att jag blir av med eländet genom att klicka nej eller liknande ett antal gånger, men hur har ni andra valt?

Jag kommer definitivt att tacka nej till Cortana och allt som har med Cortana att göra när jag uppdateras till version 1803. (Wikipedia är nog inte uppdaterad om Cortana i Sverige än.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...