Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering av forummjukvaran


felix

Rekommendera Poster

Kan hålla med, delproblemen som har medföljt uppdateringen verkar inte helt ha blivit åtgärdade ännu, felix skulle också enligt inlägg, kolla på det vi uppgivit som fel. T.ex så har jag upptäckt att detta med emoji som Mikael63 säger, dom man använder hamnar överst efterhand, inte hänger med när man  byter till platta eller mobil.

 

Den lilla "Upp pil" som @felix la till på högerkant och alltid hänger med vid upp/ner scroll verkar ha försvunnit?

Gäller även platta och mobil.

För övrig så verkar laddhastigheten ha blivit bättre.

Tycker inte heller att tråden borde vara märkt som Löst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade Felix trådstart som ren information om att en förändring var på gång och tråden ligger i Diskutera Eforum medan buggrapporter har ett eget forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ok. Kanske vi skulle flytta alla inlägg dit istället?

Undrar hur andra upplever det, fast å andra sidan kan dom lugnt lita på att en eller flera moderatorer tar ett beslut och flyttar rätt.

Hmm... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske lika bra, den som känner sig manad att bryta ut allt behövligt och flytta gör så, så låter vi denna tråd vara sedan!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
På 2018-05-26 på 13:13, skrev Cecilia:

Jag uppfattade Felix trådstart som ren information om att en förändring var på gång och tråden ligger i Diskutera Eforum medan buggrapporter har ett eget forum.

När det gäller programuppdateringar av forum s/w Ubisoft, Steam, Origin osv. så brukar man inte särskilja på kommentarerna som rör detta.

 

Och här är det kommentarer som rör denna uppgradering.

Men visst kan vi dela upp, men var skall vi börja i så fall och skall varje kommentar med nytt problem då ha eget ämne i så fall?
Då måste vi vara tydliga med trådrubrik som börjar med något som rör denna forumuppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Flyfisherman

Problemet olöst.

Jag har nu haft detta irriterande sedan 15/5 se inläggs nr.? (javisst ja, ni ville inte ha inläggs nr) men se ovan.

 

Citat

En sak: "Mina bevakningar" tar väldigt mycket längre tid nu än innan när man laddar om den sidan, jämfört med om man laddar om huvudsidan eller i princip vilken annan sida som helst jag testat.

Tar fortfarande c:a 15-20 sek. Ibland ända upp till 30 sek och det gäller enbart just detta.

Konstigt nog går det numera långsammare på min rätta stationära spel, bild/videoredigerings och Cad dator med överklockad professor, än på den gamla slöa soff-surf datorn från 2006 (Win 10 FF och NIS på båda).
?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Flyfisherman

Problemet olöst - fast tråden markerad som löst - se min senaste kommentar ovan ang. detta.

Spelar det någon roll att vi startar en ny tråd om problem relaterat till forumplattformen, när det redan finns en gammal sådan om problem som ännu ingen velat/kunnat/ej fått resurser att ta tag i och åtgärda?

 

Framför allt nu är det detta: postat 15/5

/https://eforum.idg.se/topic/356145-uppgradering-av-forummjukvaran/?do=findComment&comment=1700862

Gäller sedan alla inlägg av mig efter denna för att få ett sammanhang.

 

Och jag måste säga att det är minst sagt irriterande och det är ingen skillnad på olika datorer heller.

Så vad är gemensamma nämnaren i detta?

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Flyfisherman! Jag förstår din irritation och föreslår att du bryter ut de flesta inläggen från och med ditt inlägg som inleds med orden «En sak: "Mina bevakningar" tar väldigt mycket längre tid» och är postat den 15 maj och döper den nya tråden till förslagsvis Problem efter uppgraderingen av forummjukvaran. Denna nya tråd ska förstås placeras i Buggrapporter...

 

Vissa inlägg som kommer efter rör placeringen av Emojis. Våra Emoticons och de nya Emojisarna är egentligen inget problem och felix har redan skrivit att det är svårt med omplacering och översättning. Låt dessa inlägg vara kvar i den här lösta tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...