Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bättre mobiltäckning på en specifik plats?


hostname81

Rekommendera Poster

hostname81

Jag har en HTC 10 mobil och Telenor som operatör. Jag har bra mottagning på de flesta ställen runt här jag bor men på ett ställe har jag knappt något mottagning alls. Kollade med Telenor som gav tips om att låsa mobilen på antingen 3g eller 4g på just den platsen men har inte haft möjligheten att testa det än. Finns det något annat man kan göra för att få bättre täckning på en specifik plats eller nån som har tips på något som kan hjälpa. Googlade lite och hittade nått tips med nån som gjorde nån typ av mini parabol av aluminiumfolie som tydligen funkade men då lade han mobiler i där och så kollade han på en film på en annan skärm fast använde mobilens surf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska svårt att lösa, eftersom mobiltäckning kan variera ganska mycket ibland, beroende på var man är och bor och var närmaste mobilmast finns.

Det kan finnas olika störningskällor där man bor också.

Visst kan man testa runt med olika fixningar, men att hålla på att ställa om sin lur på olika sätt på olika ställen, verkar bara jobbigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dem som har sitt permanentboende mitt ute i skogen och liknande med dålig mottagning finns det väl lösningar med en särskild antenn på taket som på någon sätt leder in en signal inomhus.

 

20 timmar sedan, skrev hostname81:

Googlade lite och hittade nått tips med nån som gjorde nån typ av mini parabol av aluminiumfolie som tydligen funkade men då lade han mobiler i där och så kollade han på en film på en annan skärm fast använde mobilens surf.

Kallas för riktantenn om du vill söka på mer information om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hostname81

 Tack för svaren. Ja nu är det ju bara på ett ställe men ett ställe som jag besöker ganska ofta i och för sig under sommarhalvåret. Kollade på riktantenn men känns inte som om jag vill lägga de pengarna så får lösa det på ett annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Köp en billig mobil och testa kontantkort från Telia eller Halebop.

Där vänner har sitt sommarställe i Hälsingland fungerar bara Telia / Halebop.

När jag kom dit 1a gången med Telenor hade jag ingen förbindelse alls.

Så jag frågade på badplatsen om dom visste var två nya från Stockholm hade köpt hus.

Och det visste man på badplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...