Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird osäker !?


Gigabyte

Rekommendera Poster

Jag har lagt in en gmail E-postadress i Thunderbird. För att det ska fungera så måste man ställa in mindre säker inloggning i gmail-kontot. Hur säker är Thunderbird? Så här står det:

 

I vissa appar och enheter används mindre säker teknik vid inloggning, vilket kan göra ditt konto mer sårbart. Du kan inaktivera åtkomst för dessa appar (vi rekommenderar det) eller välja att använda dem trots riskerna.
 
     
Hej
Du ändrade nyligen säkerhetsinställningarna så att Google-kontot är inte längre är skyddat enligt modern säkerhetsstandard.

Tänk på att det nu är lättare för en hackare att ta sig in i ditt konto. Du kan skydda kontot bättre genom att ångra ändringen här och sedan byta till appar från Google, till exempel Gmail, för att komma åt kontot.
 

Ge mindre säkra appar åtkomst till kontot

Om en app eller enhet inte lever upp till Googles säkerhetsstandard blockerar vi alla försök att logga in med den appen eller enheten. Detta gör kontot säkrare, eftersom sådana appar och enheter är mer utsatta för intrång.

Det här är några exempel på appar som inte har stöd för de senaste säkerhetsstandarderna:

  • Appen Mail på iPhone eller iPad med version 6 eller tidigare
  • Appen E-post på Windows Phone (tidigare versioner än 8.1)
  • Vissa e-postklienter för datorer, som Microsoft Outlook och Mozilla Thunderbird

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Även för yahoo.com så måste jag ställa in mindre säker inloggning. Jag antar att det är samma sak där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...