Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken sorts pekdon använder du helst?


Skorpion76

Vilket pekdon använder du helst?   

6 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket pekdon använde du helst?

    • Mus
      4
    • Trådlös mus
      2
    • Rullar
      0
    • Styrkula
      0
    • Pekplatta
      0
    • Surface
      0


Rekommendera Poster

Skorpion76

Själv använder jag både mus och pekplatta beroende på vilken sorts dator som jag sitter vid. Om jag sitter vid en stationär dator använder jag en mus, men om jag sitter vid laptopen använder jag pekplattan för det mesta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Mus.
Och det gäller även laptop där jag helst använder separat mus och ogärna vill ha pekplattan aktiverad, tycker den ställer till det när jag skall skriva och av misstag flyttar muspekaren när handen då kommer över läsplattan och förövrigt har jag aldrig riktigt gillat att använda pekplatta, fast ibland kan man bli tvungen till det.


Vet du om att du kan skapa en enkät när du startar en ny tråd?
Då klickar du på fliken omröstning och ställer in dina alternativ.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
2 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Mus.
Och det gäller även laptop där jag helst använder separat mus och ogärna vill ha pekplattan aktiverad, tycker den ställer till det när jag skall skriva och av misstag flyttar muspekaren när handen då kommer över läsplattan och förövrigt har jag aldrig riktigt gillat att använda pekplatta, fast ibland kan man bli tvungen till det.


Vet du om att du kan skapa en enkät när du startar en ny tråd?
Då klickar du på fliken omröstning och ställer in dina alternativ.

Mvh

Jag funderade på det och tanken var att jag skulle göra så med just den här fråga, men jag visste inte hur jag skulle gå tillväga. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
1 timme sedan, skrev Mellin:

Trådlös Mus för att slippa sladdhärva

Se upp bara så att ingen hungrig katt kommer och äter upp den bara! Nej, jag bara skojade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en Surface 3 och då nästan uteslutande pekskärm + stylus. Men jag saknar de alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
53 minuter sedan, skrev .M:

Jag använder en Surface 3 och då nästan uteslutande pekskärm + stylus. Men jag saknar de alternativen.

Efter lite rivande på en kliande sårskorpa i hårbotten lyckades jag faktiskt fixa det alternativet också! Hör och häpna! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
1 timme sedan, skrev Mellin:

Sån tur då att jag inte har någon katt :)

Hahahaha! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stationär dator = Trådlös mus

Bärbar                = Trådlös mus

Surfplatta          = Trådlös mus och trådlöst tangentbord

 

Gillar inte pekskärm speciellt mycket. Till mobilen är man för det mesta tvungen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
2 timmar sedan, skrev Laso:

Stationär dator = Trådlös mus

Bärbar                = Trådlös mus

Surfplatta          = Trådlös mus och trådlöst tangentbord

 

Gillar inte pekskärm speciellt mycket. Till mobilen är man för det mesta tvungen dock.

Ja och på paddan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Skorpion76:

Efter lite rivande på en kliande sårskorpa i hårbotten lyckades jag faktiskt fixa det alternativet också! Hör och häpna! :rolleyes:

Är inte helt hundra på att surface skall räknas som ett pekdon, utan snarare är pekskärm en metod och stylus en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
10 timmar sedan, skrev Mellin:

jag har ett tangentbord med inbyggd pekplatta (fungerar sådär)

Pekplatta fungerar inte hundraprocentingt och är inte användbar i alla lägen. Till exempel har jag upptäckt att pekplattan inte fungerar särskilt bra om man ska rita bilder på datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skorpion76
22 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Mus.
Och det gäller även laptop där jag helst använder separat mus och ogärna vill ha pekplattan aktiverad, tycker den ställer till det när jag skall skriva och av misstag flyttar muspekaren när handen då kommer över läsplattan och förövrigt har jag aldrig riktigt gillat att använda pekplatta, fast ibland kan man bli tvungen till det.


Vet du om att du kan skapa en enkät när du startar en ny tråd?
Då klickar du på fliken omröstning och ställer in dina alternativ.

Mvh

Jag såg det sedan! Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...