Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Popup på Aftonbladet


Hockke

Rekommendera Poster

Jag försöker följa Aftonbladets uppmaning att inaktivera min annonsblockerare. Jag följer deras anvisningar, texten är läsbar i ca 1sek men sedan kommer denna skärm upp igen.

Vet någon om det finns en metod att kringgå dessa dumheter?

 

Firefox heter läsaren.

 

 

Image1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken artikel var det du försökte läsa? (Jag kan prova om det blir likadant för mig i Firefox.) Att texten bara var läsbar en sekund kan nämligen bero att den är en s k Plusartikel, dvs den låses bara upp för Pluskunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera AdBlock, om det är den du har och installera uBlock Origin istället. Det var vad jag gjorde när samma sak hände för mig. Inaktivera och klicka på gula knappen hade ingen inverkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt mig flera ggr. under några månader oavsett webbläsare med annonnsblockerare.

Ibland kunde man komma in på artikeln men texten blev blurrad, men gick att markera i bakgrunden.

Enkel lösning för mig, slutade att läsa Aftonbladet helt, är väl det dom vill med detta förfarande.

Köper eller prenumererar aldrig på MSM sen många år tillbaka, dom har gjort sitt.

Finns mycket bättre läsvärt som inte är i pappersformat och PK befriat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artiklarna jag försöker läsa visar alla samma popup vare sig jag har Adblock aktiverad eller inte.

Trycker jag på gula knappen blinkar det till och fönstret kommer tillbaka.

uBlock Origin blev jag tvungen att avinstallera för den bromsade startsidan så pass att det tog upp till 8 - 10 sek innan den var laddad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, skrev Hockke:

Artiklarna jag försöker läsa visar alla samma popup vare sig jag har Adblock aktiverad eller inte.

Trycker jag på gula knappen blinkar det till och fönstret kommer tillbaka.

uBlock Origin blev jag tvungen att avinstallera för den bromsade startsidan så pass att det tog upp till 8 - 10 sek innan den var laddad.

Ja du, tycker du att det är för lång tid med uBlock, får du väl avinstallera Adblock eller sluta läsa Aftonbladet. Själv märker jag ingen skillnad med uBlock aktiverad vad det gäller Internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lutar nog åt att sluta läsa Aftonbladet. Jag gillar inte att företag tycker sig ha rätt att avgöra vilka program jag ska köra och dessutom trycka på mig saker som jag inte vill ha för att de ska tjäna mera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder uBlock, och ignorerar om webbsidan ändå anser jag är emot deras försök med att använda annonser som kan hindra utseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...