Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 med Windows 7-utseende


Mållgan

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Hej,
jag skulle avråda från att använda ett 3:e partsprogram som tex. Classic Shell för att ändra Windows utseende.
Även om det fungerar för många så innebär det vissa risker och i synnerhet med Windows 10:s återkommande stora uppgraderingar (c:a 1-2 ggr/år) dels för att kanske uppgraderingen kan strula, men även göra så att vissa Windowsfunktioner inte fungerar som dom skall.
Det finns det bevis på i olika forum på nätet.

Men visst, det kan mycket väl fungera utan mankemang, men jag avråder som sagt.
Mvh
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hehe, ja bli inte avskrämd av detta, bara ett upplysningstips och som sagt det finns många som aldrig haft några problem, men det innebär trots allt en risk.
Och du kan ju alltid installera och avinstallera sedan om det skulle visa sig bli stök, men blir det i framtiden stök med tex. en större Windows uppgradering, ja då kan det bli mankemang....
Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker också att det nuvarande fungerar bra men måste ju testa de ändringar som kommer. Jag           har flera saker som jag måste  lära mig bättre men har varit för lat hitintills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med Classic Shell i Windows 8.1 och Windows 10. Det fungerar som jag vill utan problem.

 

Idag laddade jag ner ISO-filen av Windows 10 med apriluppdateringen i min Windows 8.1 dator för att bränna på DVD. Bara det att ladda ner påverkade en hel del i Windows startmenyn och utseeenden i olika fönster. Det mesta kunde jag återställa, men inte allt. Bara att avinstallera och installera på nytt.

Om du tänker installera apriluppdateringen rekommenderar jag dig att avinstallera Classic Shell innan du uppdaterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program, "Startisback", som kostar några tior och som också möjliggör Windows7-utseende på startskärmen. Vad tror ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Då begraver jag Classic Shell och Startisback för Windows 10. Jag fortsätter själv men W7 en stund men en kompis är på väg till W10 och vill ha W7-utseende på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Jag vill inte ha alla program i alfabetisk ordning i W10.

Jag vill ha de senast använda programmen överst. Hur får jag det i W10 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5aef51ca8a28a_Namnls.png.a14582f81f1efeefc5552abd80e9af03.png

 

Har de mest använda överst automatiskt. Kanske inte det samma som senaste använda programmet dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
På 06/05/2018 på 21:09, skrev Thirteen:

5aef51ca8a28a_Namnls.png.a14582f81f1efeefc5552abd80e9af03.png

 

Har de mest använda överst automatiskt. Kanske inte det samma som senaste använda programmet dock.

 

Tackar för det. Dags att börja kolla om jag kan hitta var det ställs in !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev jannejanne:

Tackar för det. Dags att börja kolla om jag kan hitta var det ställs in !

Högerklicka på aktivitetsfältet och välj dess inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkom nyss efter att ha assisterat en kompis vid ianspråktagandet av en ny laptop med Windows 10. W10 är ju ingenting av att vara rädd för, tvärtom. Det blir att, när jag får tid, att installera W10 på min W7-laptop som strular då och då. Den har en 512 GB-SSD-Cdisk och är vanligtvis snabb och rask.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...