Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera - klistra in


Novisan

Rekommendera Poster

Vad beror det på att kopiera och klistra in inte fungerar ibland.

Jag kopierar antingen med Ctrl C eller så med högerklick och kopiera.

Lite då och då händer det att när jag ska klistra in så finns inget där.

De de fall jag har problem nu är det kopiering från en text på nätet. Den är tillåten för kopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt det också några ggr.

 

Det är väl någon spärr som gör detta att det inte fungerar på vissa hemsidor för att man inte ska komma åt texten på ett lätt sätt.

 

Kanske fungerar att skriva ut/spara sidan som en PDF fil och kopiera därifrån, man får prova sig fram för detta om det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sida som jag nu har problem med  kopierar jag ofta text från , som regel utan problem.

Det är kurs jag går och vet att jag får kopiera text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara i en webbläsare du har problem?

För i så fall ska jag flytta ditt ämne till underforumet för webbläsare. Detta underforum "Windows 10" passar bra om det gäller Utforskaren eller annat som är mer en del av Windows 10 än webbläsare.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka webbplatser har du problem med?

Så kan andra kolla om det går för dem och det blir lättare att veta om det ligger i din dator, i vissa webbläsare eller om det beror på webbplatsen.

 

Om det bara gäller dina kurssidor kan det ju vara bra att höra med kursansvariga och andra deltagare. Även om det har fungerat tidigare kan de ju nu ha ändrat något på webbsidorna.

 

Hur går det med Internet Explorer och Edge (om du har Windows 10)?

 

----------

Nu har jag flyttat tråden till Webbläsare.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klistrar in finns det 3 inklistringsalternativ. Har du provat alla tre? Ibland fungerar det att byta alternativ har jag märkt, kan inte svara på varför. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev kiwi01:

När man klistrar in finns det 3 inklistringsalternativ. Har du provat alla tre? Ibland fungerar det att byta alternativ har jag märkt, kan inte svara på varför. 

3 alternativ  ?

Jag har testat högerklcika och klistra in och Ctrl+V

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Cecilia:

Vilka webbplatser har du problem med?

Så kan andra kolla om det går för dem och det blir lättare att veta om det ligger i din dator, i vissa webbläsare eller om det beror på webbplatsen.

 

Om det bara gäller dina kurssidor kan det ju vara bra att höra med kursansvariga och andra deltagare. Även om det har fungerat tidigare kan de ju nu ha ändrat något på webbsidorna.

 

Hur går det med Internet Explorer och Edge (om du har Windows 10)?

 

----------

Nu har jag flyttat tråden till Webbläsare.

 

Cecilia

Moderator

 

Edge fungerar för tillfället men så var det med Chrome och Firefox också. Det går upp och ner.

Jag ska kolla på forumet igen. De flesta arbetar mot hemsidan  på nätet direkt och kopierar inte som jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Novisan:

3 alternativ  ?

Jag har testat högerklcika och klistra in och Ctrl+V

 

Jag kopierar ofta text från olika webbsidor men klistrar nästan uteslutande in på Word. Kanske är det bara där man får tre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var rubriken. Om man markerar rubrik och text så går det inte kopiera men  om man kopierar rubrik för sig och sen texten för sig så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...