Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grupper Facebook


karlp

Rekommendera Poster

Jag blir ansluten till en massa grupper på Facebook, vad gör jag för att stoppa detta ?

Har meddelat till Facebook, men inget händer.

 

Bästa hälsningar Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju kunna vara så att någon annan har tillgång till ditt konto eller att du har installerat något i Facebook som ger tillgång till sånt som de inte borde ha. Jag föreslår att du kollar detta inlägg:

för tips på saker du bör kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bytt lösenord, gjort en säkerhetskörning , men det kommer fortfarande för mig okända grupper.

Förslag på ytterligare åtgärder  / K-B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det några inloggningar som du inte kände till?

Har de i så fall upphört nu när du har bytt lösenord?

 

Har du installerat några appar eller spel i Facebook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några inloggningar som du inte känner till?

På Facebook-sidan med tipsen finns det en länk med texten "inloggningshistorik" så jag antar att du genom att följa den får fram inloggningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vad jag vet, så är det inget som är fel, utan en funktion i Fb som gör det möjligt för andra att lägga till en själv i olika grupper utan man får reda på det, eller godkänner det innan.

 

Här är en av flera artiklar om denna funktion, som FB tycker är bra, men som många användare inte tycker om.

 

https://www.sn.se/oxelosund/blev-tillagd-i-grupp-mot-sin-vilja/

 

Så det verkar som att du är med i en grupp, och andra i denna grupp tycker du bör vara med i ytterligare grupper.

 

Men det ska finnas möjlighet att direkt gå ur en grupp om man ser man blivit instoppad i, även om det innebär att man får kolla detta ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Laso

Nu förstår jag det bättre. Det enda som är lite oklart är att jag själv står som avsändare för gruppen, borde inte det vara den som skickar till mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har samma problem. Det kommer i stim. Har bytt lösenord flera gånger och ser direkt ovanliga inloggningar. Har mailat FB utan svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort det som står i Lasos länk?

Citat

Titta i vänsterspalten på din Facebooksida. Under rubriken ”Utforska” finns underrubriken ”Grupper” där alla dina grupper är samlade. Gå in på den du inte vill vara med i, klicka på knappen där det står ”Har gått med” och välj ”Gå ur gruppen”.

 

Det går att gå ur en Facebookgrupp när som helst. När du väl gjort det kan inte någon lägga till dig till gruppen igen utan att du godkänt det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande samma problem, ansluts till ca 5-10 nya grupper per dag. Mycket irriterande.

Någon som kan ge tips, eller var man kan se vem som lägger till mig. Hittar bara mitt eget namn

på den tillagda.

 

HOPPAS någon / Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv inte FB, det jag har skrivit här, är sådant jag läst om på andra medier efter lite googling, hur folk har försökt att lösa det, och vad det handlar om.

 

Har du ingen du känner som har FB som kan försöka hjälpa dig?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Laso

Har bla varit inne på Facebooks officiella supportsida, där finns en tråd om detta. Det är väldigt många som är drabbade, men Facebook besvarar inte detta. Teorin på sidan är att Facebook själva skapar detta av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, skrev karlp:

Tack Laso

Har bla varit inne på Facebooks officiella supportsida, där finns en tråd om detta. Det är väldigt många som är drabbade, men Facebook besvarar inte detta. Teorin på sidan är att Facebook själva skapar detta av någon anledning.

 

Som jag skrivit tidigare, den enda möjligheten verkar vara att när du upptäcker att du hamnat i en grupp som du inte valt själv/inte vill vara med i denna, får du manuellt ta bort dig från denna grupp, som du skriver, du är långt ifrån ensam om detta, många många som tycker att det är en konstig/dum funktion, men så finns det som vanligt många som tycker om funktionen. Verkar inte vara så mycket att göra åt i det stora tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...