Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Röda kryss och gröna bockar


Pelle Penna

Rekommendera Poster

Pelle Penna

I förrgår dök det helt plötsligt upp annorlunda ikoner på skrivbordet och det verkar bara att vara där på skrivbordet.

En del filer och mappar som låg där hade ett rött kryss i vänstra nedre hörnet medan några hade en grön bock. Sedan fanns det dessutom några av de ordinarie ikonerna som inte hade någon extra markering.

Jag har inte orkat fördjupa mig i detta fenomen utan undrar bara om någon vet vad det är?

Kan det vara OneDrive, GoogleDrive eller Office Uppload eller kan det vara ett spöke?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte råkat ut för just detta men ibland händer det mystiska saker hos mig också. Hursomhelst så föreslår jag att du högerklickar på Skrivbordet och väljer Uppdatera. Då bör skrivbordsikonerna återgå till sitt normala utseende (utan röda kryss och gröna bockar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

Kan det vara OneDrive, GoogleDrive eller Office Uppload eller kan det vara ett spöke?? :)

Ja, det kan vara någon sån synkroniseringstjänst, för det är rätt vanligt att de använder överlägg ("overlays") för att markera vad som har synkroniserats. Jag har inte använt just de tjänster du räknar upp men Dropbox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Det är nog en Google uppdatering som ändrat detta. Hade bara Google foto förut, men nu är den funktionen utökad och även Dator var ibockad. Tog bort den inställningen och då försvann både bockar och kryss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Pelle Penna:

I förrgår dök det helt plötsligt upp annorlunda ikoner på skrivbordet och det verkar bara att vara där på skrivbordet.

En del filer och mappar som låg där hade ett rött kryss i vänstra nedre hörnet medan några hade en grön bock. Sedan fanns det dessutom några av de ordinarie ikonerna som inte hade någon extra markering.

Jag har inte orkat fördjupa mig i detta fenomen utan undrar bara om någon vet vad det är?

Kan det vara OneDrive, GoogleDrive eller Office Uppload eller kan det vara ett spöke?? :)

Hej,

Jag råkade ut för något liknande på min surfplatta (MS Surface), detta i samband med att jag gjorde en återställning av denna. Det visade sig att Skrivbordets Ikoner länkades till motsvarande ikoner i OneDrive. Jag hade då innan jag gjorde återställningen, tagit en kopia av skrivbordet och lagt upp på min OneDrive-mapp. Därför raderade jag dem och gjorde en ny återställning, varefter det blev rätt och. Jag kollade aldrig upp detta då, men det liknar det du beskriver. /bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...