Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sluta kriga


blubb

Rekommendera Poster

Sluta bråka om vilket system som är bäst. Både Mac OS och Windows har fördelar, och det gäller att utnyttja dem på bästa sätt.

 

Linux och Be OS, det kommande Mac OS X och så vidare är säkert bra, och kommer förhoppningsvis att ersätta de åldrande system för Intel och ppc som vi har idag. Det finns mycket godis runt hörnet både på Mac- och pc-sidan, och det kommer att göra tillvaron enklare för oss användare.

 

Alla behöver inte tycka likadant, och alla behöver inte använda ett system från en och samma leverantör. Inte ens i ankdammen Sverige. Jag har inget emot själva pc-burkarna: det finns både bra och dåliga grejor, precis som på Mac-sidan.

 

Det som stör mig är Microsofts och Windows-sidans arrogans och dumdryga intolerans, även om det förvisso finns en hel del sådant hos Apple och bland Mac-människor också. Det är improduktivt. Det intressanta är hur man får Macar och pc-datorer att fungera bra tillsammans.

 

Det viktiga är ju inte vilket system man kör eller vilka verktyg man använder. Det viktiga är resultatet och att man trivs med sin dator. Jag har valt Mac därför att det är bästa systemet för mig, och jag ser mycket positivt på framtiden för Mac OS.

 

De flesta som läser det här är antagligen inbitna och mycket erfarna datoranvändare. Men till den som står i färd med att köpa en ny dator vill jag säga följande: köp en ny Mac och en ny pc och prova båda hemma hos dig. Du har ju i regel 30 dagars öppet köp. Sedan väljer du det system du tycker bäst om och lämnar tillbaka den andra datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det är väl bara bra att man säger till andra vad man tycker om Mac och PC eller alla dessa OS eller?

 

och en Mac kommer aldrig nånsin att kunna fungera bra tillsammans med nåt som kommer från Micro$oft.

 

men jag håller med dig om att det är resultatet som gäller och att man trivs med sin dator, dvs att den är enkel, att den inte krångliar och att den inte har en egen vilja.

 

Men det där att man ska testa en dator i 30 dar och lämna tillbaka den... njää det är nog inte så bra. varför frågar du...

jo, windows 95/98 är bättre än MacOS de första dagarna innan man kan nåt om datorer. när man för första gången sätter på en dator med Windows 95 så kommer skrivbordet upp och en knapp som heter 'start' där alla program lägger sig.

första gången du startar en Mac... du möts av ett tomt skrivbord med en papperskorg och nåt som heter 'Macintosh HD'

och sen då?

Men så är det (det här är enligt undersökningar) att ju mer man använder datorn och ju mer man lär sig om datorn, ju mer man börjar hata det till synes så enkla Windows, och ju mer man börjar tycka om enkelheten i ALLT i MacOS.

that's it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...