Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering


Torparen

Rekommendera Poster

Jag vill skälv bestämma vilka mappar som skall säkerhetskopieras. Jag tar bort oönskade mappar, men när jag öppnar programmet på nytt ja då är de mappar jag tagit bort tillbaka.

Alltså jag har inget att säga till om tekniken bestämmer, eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pelle

 

Ja jag använder Windows inbyggda program

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-04-19 på 09:19, skrev Torparen:

Hej Pelle

 

Ja jag använder Windows inbyggda program

 

Filhistorik eller det andra inbyggda programmet?

 

Det verkar på andra sidor på internet som att det fungerar bättre om man använder Kontrollpanelens inställningar i stället för appen Inställningar.

 

Kontrollpanelen - System och säkerhet - Filhistorik - Undanta mappar (eller något liknande ord)

 

Där finns det en knapp om att spara ändringarna man gjort längst ner, till skillnad från när man gör det i appen Inställningar.

 

Kontrollpanelen kan man t ex nå genom att söka på ordet (förstoringsglaset bredvid Windows/Start-knappen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
På ‎2018‎-‎04‎-‎20 på 12:28, skrev Cecilia:

Filhistorik eller det andra inbyggda programmet?

 

Det verkar på andra sidor på internet som att det fungerar bättre om man använder Kontrollpanelens inställningar i stället för appen Inställningar.

 

Kontrollpanelen - System och säkerhet - Filhistorik - Undanta mappar (eller något liknande ord)

 

Där finns det en knapp om att spara ändringarna man gjort längst ner, till skillnad från när man gör det i appen Inställningar.

 

Kontrollpanelen kan man t ex nå genom att söka på ordet (förstoringsglaset bredvid Windows/Start-knappen).

Kanske på tiden att jag förklarar ämnet avklarat för denna gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen!

 

Eftersom ämnet är avklarat och problemet är löst, så klicka på bocken till vänster om Cecilias inlägg så tråden markeras som löst. (Det underlättar för andra som har samma problem.)

1498714412_Lsning.PNG.b7caa03f660e802bd93f9894e1c77a21.PNG

Det är bara trådstartaren och Admin (och kanske också moderatorerna) som ser en bock framför alla inlägg och därmed kan klicka på den rätta bocken. Jag tycker alla kan få lära sig hur man markerar sin tråd som löst,  så därför påpekar jag det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Eftersom ämnet är avklarat och problemet är löst, så klicka på bocken till vänster om Cecilias inlägg så tråden markeras som löst. (Det underlättar för andra som har samma problem.)

Jag tror inte att mitt inlägg ovan löste problemet utan att det var helt andra saker som gjorde det (se Torparens andra tråd om Filhistorik).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...