Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google


Torparen

Rekommendera Poster

Bif skärmklipp visar google men inte det google jag haft tidigare, Hur gör jag för att få det normala google tillbaka.

google.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ta en skärmbild över ett större område så man även ser webbläsarens (t.ex. Chromes) adressrad (t.ex. google.se)?

 

När blev det så här?

Har du installerat eller uppdaterat något program under de närmsta dagarna innan det blev så här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Cecilia när det blev såhär det kommer jag inte ihåg mer än några veckor.. Nackdelen med nuvarande är att jag måste skriva in hela sökordet. I det tidigare Google kunde det räcka med en till två bokstäver. Denna  bild tillsammans med tidigare täcker all text.

 

Vill också tillägga att jag fortfarande är i Spanien om detta har någon betydelse. Google håller ju reda på var jag är.

 

Lennart

 

Skärmklipp.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det ser nog ut som att du installerat en alternativ sökmotor till Google. Medvetet eller omedvetet. När du installerar program från nätet kontrollera alltid om det finns gömda bockrutor där man kan välja till/från sig saker om detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Monshi, det där är inte Google utan något annan sökföretag.

 

Men det ska väl gå att få bort. Börja så här:

 

Spara AdwCleaner på Skrivbordet: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Stäng alla program, inklusive webbläsare.
Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Läs igenom licensavtalet och klicka på I agree (om du gör det).

Klicka på Scan-knappen.
Vänta tills sökningen är klar.
Klicka på knappen Logfile.
Ta fram fliken Scan och dubbelklicka på den översta och senaste loggfilen.
En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.
Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt

 

Fråga om du är osäker på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia. Jag har ett alternativ som kanske funkar. Om jag   högerklickar på ikonen får jag upp bl.a. texten filsökväg. Om jag då klickar på denna fil så kan jag ta bort filen. Förmodar att detta är ok?  Meeen hur hittar jag igen rätta Google?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tar du väl bort webbläsaren Chrome och det låter inte som något bra alternativ. Det är väl fortfarande Chrome som du använder som webbläsare och problemet är att du har fått in något olämpligt tillägg i Chrome. Det är tillägget som ska bort och inte Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår men jag har hittat igen orgfilen. den är väl rätta Goggle?

google.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu laddat hem rek. program lagt det på skrivbordet. Som vanligt reklam som kommer upp då jag dubbelklickar.

adwcleaner.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Torparen säger:

Har nu laddat hem rek. program lagt det på skrivbordet. Som vanligt reklam som kommer upp då jag dubbelklickar.

adwcleaner.PNG

Aha nu tror jag att jag fattar vad du menar med Webbläsaren  (mailen?) men hur kommer jag vidare med ADW?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google är ett företag som tillverkar många produkter, bland annat webbläsaren Chrome och sökmotorn Google. En webbläsare använder man för att läsa webbsidor som finns på internet, t ex Eforums. En sökmotor använder man för att hitta webbsidor.

 

Försök följa det jag skrev tidigare i inlägget ovan som börjar så här:

Ta det lugnt med en mening i taget så ska vi nog får ordning på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt tålamod. Som jag tidigare skrivit så när jag klickar på ikonen ADW........ kommer tidigare bif skärmklipp upp så vad gör jag för att komma vidare???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag trodde den skärmbilden var något som gällde Chrome.

 

Du behöver klicka på "Öppna inställningar" och sen ändra någon ovanlig inställning du har gjort. Ta och bifoga en skärmbild över den inställningssida som kommer upp så får vi se vad det kan gälla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär är det; Jag har klickat på din bifogade länk och lägger den på skrivbordet. Då jag klickar på aktuell ikon får jag   upp tidigare skärmklipp.

Längst ner på denna bild står texten  .......inställningar då jag klickar på den texten kommer bif skärmklipp upp.

Nu tror jag att jag gjort enligt dina tipps så nu är bollen åter din.

 

En stilla fundering: Jag använder mig av AVG:s säkerhetsprogram då jag får något problem med detta program kan Sara (AVG support) gå in på min dator (krävs säkerhetskod) och lösa problemet. Tänk om du var betrodd att ha detta hjälpmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Torparen säger:

då jag klickar på den texten kommer bif skärmklipp upp.

Du glömde bifoga skärmklippet.

 

13 timmar sedan, Torparen säger:

Tänk om du var betrodd att ha detta hjälpmedel.

Tack, men jag vågar mig inte på det för risken är ju att jag råkar göra något dumt i din dator så att något blir förstört. AVG har säkert ansvarsförsäkringar för att täcka sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry det är åldern här kommer den

inst.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra det första valet som nu står på "Tillåt endast appar från Store" till "Varna mig innan appar som inte är från Store installeras". Sen bör du kunna köra AdwCleaner.

 

Missade bilagor blir det från alla, inklusive mig, oavsett ålder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

hoppas jag fattat dig rätt då bif bild är den du menar. oj det blev två det bjuder jag på

antexkn.PNG

antexkn.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Torparen säger:

hej

hoppas jag fattat dig rätt då bif bild är den du menar. oj det blev två det bjuder jag på

antexkn.PNG

antexkn.PNG

Hör och häpna nu har jag tätt Google. DOC har ett annat problem dykt upp, men det tar jag i morgon. Men stort tack så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon Cecilia.

Här ett klipp från det nya problem, kom .i samband med Googleproblemet. Klippet visar översta delen av skrivbordet Den konstiga ovandelen ligger över hela skärmen.. Skönhetsfelet dyker enbart då jag öppnar mailsidan. Hoppas jag förklarat begripligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog bort din senaste bild eftersom den avslöjar din e-postadress.

 

Bra att AdwCleaner fick bort något. Avinstallera AdwCleaner så här:

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.
Klicka på File -> Uninstall.

 

Angående din nya fråga så verkar det vara någon sorts visning av flikar i Chrome. Kommer du tillbaks till de andra sidorna när du klickar på rutorna?

Nu använder jag inte Chrome så jag vet inte så mycket men vad händer när du klickar på den lilla svarta symbolen nära övre vänstra hörnet, den som har en liten pil på sig, inte den som ser ut som två fönster bakom varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du nämnde Google då jag klicka på Googleikonen visar det sig att där finns texten gmail klickar jag på den kommer det upp en rätt mailsida

google.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

givetvis visar inte bilden allt så här kommer en till

skb 3.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej

Är problemet borta?

 

Har du avinstallerat AdwCleaner på det sätt som jag skrev förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Först av allt: Jag har nu enligt order avinst ADW....

Är problem nu borta? Nja inte helt men det problemet som är kvar kan jag leva med.

På skrivbordet har jag en ikon för mailen klickar jag på den så kommer det upp en inte helt kurant mailsida. Jag har för mig att jag sänt ett klipp på detta tidigare. Men då jag öppnar Google fins där en text för mail klickar jag på den då kommer rätt mobilbild upp.Det som är konstig är om jag tar den texten och drar ut på skrivbordet och klickar på den så blir sidan lika knepig igen. Men Cecilia problemet är inte större än att jag kan leva med det såvida du inte har en genialisk lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...