Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Icq under XP


Flossy

Rekommendera Poster

Hej...

 

Någon mer än jag som upplevt en del skumma grafiska buggar med ICQ under Win XP?

Har provat fyra olika verisioner av detta progg, men å andra sidan måste ju Mirablis vara det ända "företag" som BARA har släppt beta-verisioner av sina applikationer : /

2000b funkade ok under W2k men ej under XP.

Finns en intressant apalt att läsa på http://www.tweakxp.com som handlar om XP och ICQ

Och det är från denna länk jag laddat ner olika verisioner, men ej fått någon att funka felfritt.

 

Börjar undra om det är något med grafiken i min burk som kucklar... *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag körde ICQ98a under XP utan problem. 99a och framåt strulade dock en smula vad jag minns, fast de versionerna går ändå inte att köra enligt min mening - värsta bloatware ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat 2000b under Win XP på två maskiner, på den ena lyckas jag inte bli av med att ICQ startas när Windoes startar... har någon en lösning på detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft samma problem, fick bort det såhär:

 

 

ICQ (knappen) Preferences -> Contact List --->> ICQ window, when showing always show on desktop, ta bort det..

 

starta om icq (kanske inte behövs)

 

så ska det funka bra.

 

(detta e om grafiska buggen)

[inlägget ändrat 2001-10-09 23:07:44 av t1pt0p]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det fixar juh bara så att menyerna inte hamnar bakom ICQ-fönstret... grafikbuggarna i själva fönstret verkar bestå i de senare ICQ-versionerna ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...