Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Remote access och dial back


Christian O Pendleton

Rekommendera Poster

Christian O Pendleton

Jag har äntligen fått Remote Access på min Mac (MacOS 8.6) att prata med jobbets RAS-server som snurrar i NT.

 

Nu hade det varit attans käckt om man kunde få "dial back"-funktionen att fungera oxå. Dvs jar ringer upp servern, loggar in och anger ett telefonnr och lägger på varpå servern ringer upp mig på det angivna numret och jag kan logga in på nytt.

 

Enligt Apples tech support stöds inte detta av nuvarande Remote Acces. Är det någon som vet något alternativ som klarar ovanstående?

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Är NT-kärran uppsatt för att acceptera dial-back borde det inte vara några problem.

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian O Pendleton

Lite otydlig beskrivning kanske. Såhär är det.

 

NT-servern är uppsatt för att hantera dial back (eller call back som det ibland kallas). Det fungerar bra när jag kopplar upp PC'n (lika bra med NT4 och Win95). Då är gången följande:

- Min PC ringer upp jobbets modempool där RAS-servern svarar.

- Jag loggar in med användarnamn och lösenord.

- Servern frågar efter ett telefonnr som den ska ringa tillbaka på (jag kan här trycka "Cancel" och ha förbindelsen uppe direkt).

- Jag matar in det telefonnr jag sitter på och förbindelsen kopplas ner. Min PC ställer sig och väntar på att servern ska ringa upp.

- Servern ringer upp mig och min PC loggar åter in med usernamn och lösenord.

 

När jag kopplar upp Macen kommer frågan om telefonnr aldrig upp. Jag antar att det är på grund av att Remote Access inte kan hantera dial back och därför inte förstår frågan som servern skickar.

 

Jag skulle alltså behöva något program som antingen ersätter Remote Access eller som utökar Remote Access med dial back funktionen.

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...