Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
christian++

dyslexi

Rekommendera Poster

Ok jag har dyslexi och har svårt att hänga med i vad jag läser, speciellt på engelska. Det jag har lyckats lära mig kan jag programmera utan problem. Men boken är på 1000-tals sidor så jag kommer inte vara klar förens jag är 40 år. Är det någon som vet om det finns någon ljudbok för c++? På youtube finns mycket att se men inget heltäckande. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Schemalägg din läsning

Om det är 1000 och du verkligen läser och lär dig 10 sidor, så är du klar på 100 dagar. Jag rekommenderar Stephen Prata för det var han som lärde mig att skriva min första String-klass, Stacks, LinkedLists, och Queues 

Jag har hans bok i svensk översättning men är osäker om den fortfarande säljs..

Efter denna bok så behövde jag inte köpa böcker för att lära mig Java, C# och PHP :)

Redigerad av Phenomen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Lynda.com har online eller nedladdningsbara videokurser i nästan allt inkl. olika utvecklingsverktyg och programmeringsspråk-kurser.

Det kostar förstås, men man kan anmäla sig för en gratismånad till att börja med och först kan man titta på några förhandsvisningar av valda kurser.

Man väljer svårighetsgrad: beginner, intermediate, advanced osv.

https://www.lynda.com/Programming-Languages-training-tutorials/1467-0.html?category=c_1250

När det gäller deras kurser för bl.a. olika versioner av Adobe sviten tex. Photoshop, Premiere, etc. och Adobe Acrobat så har dom allt från nybörjare till avancerade och just dessa kurser har jag gått igenom ett antal av och jag måste säga att dom varit fantastiskt bra.

Man får även tillgång till nedladdningsbara övningsexempel, så man parallellt kan göra övningarna exakt lika som visas på kurserna - förutsatt förstås att man har samma program och utgåva installerat på sin egen dator oavsett om det är PC eller MAC.

Jag vet däremot inte hur bra dessa är när det gäller just programmering, men som sagt man kan få en gratismånad.

Mvh

Redigerad av Flyfisherman
Uppdaterat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På amerikanska Amazon verkar det finnas några "Audiobooks" om C++.

Tror du att någon liten grundläggande svensk bok om C++ kan fungera för dig?

Det finns en del sådana som är gjorda för gymnasiekurser i programmering och studiecirklar och de jag har sett tidigare har varit på ett par 100 sidor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...