Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
annmarie

Bildredigering i Windows fotovisare

Rekommendera Poster

Jag har installerat om min dator (Windows 7) och hittar inte längre möjligheten att redigera bilder med Windows fotovisare. Den fanns under Öppna tidigare. Finns inte den kvar? Den räckte bra för mina behov (beskära, ändra storlek, räta upp en bild etc).  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är Windows fotovisare ditt standardprogram för att öppna bilderna med?

Annars högerklicka på bilden och välj 'öppna med' > 'välj ett annat program' => välj Windows fotovisare och bocka i rutan längst ned 'använd alltid detta program för att öppna .jpg med'.

Obs. att det då endast gäller den specifika filtypen som har ändelsen .jpg. Om du har bilder med andra fiändelser kanske du måste göra om proceduren för dessa tex. .png, .gif etc.

Om redigeringsfunktionen saknas helt så är det nog för att du tidigare hade Windows Photo Gallery installerat separat och som Microsoft tagit bort stödet för och går numera inte att ladda hem från deras sida:

PFA 2017-02-28:  Därför fungerar inte Windows Photo Gallery

Däremot finns Windows Live Photo Gallery att hämta på andra sajter tex. Cnet: http://download.cnet.com/Windows-Live-Photo-Gallery/3000-2193_4-10920662.html

Kom ihåg att bocka ur alla övriga ev. program under installationen som kanske följer med och som inte har med bildvisning att göra.

Tyvärr blir kanske språket på engelska.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hittade programmet i Microsoft Office 2010 Picture Manager! Jag har bara Office Starter som följde med datorn än så länge. Finns programmet även i Office 2010 och 2016?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...