Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows "går ner"


Techno

Rekommendera Poster

Hej

Har i bland problem med att Windows 10 går ner, skärmen slocknar samt att när jag rör musen så händer inget,  Jag har en stationär dator lenovo, snart 3 år. Jag får stänga av datorn med Start/av knappen då startar den om. .  Detta händer ca 1-2 ggr/vecka. Jag får inga larm eller så att något är fel.. Nu 180326 21:00 hände det igen. När datorn fungerar så "blippar" knappen på hård disken hela tiden

när den jobbar,. Men när detta ovan beskrivna händer så lyser hårddisk knappen hela tiden.

 

Bo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Händer det medan du använder datorn eller när du har lämnat den?

 

Kanske blir för varmt i datorn?
Se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej Cecilia, sorry för sent svar. Det händer när jag lämnat datorn, verkar komma oftare nu.

 

Bo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tror att "problemet är löst" Det verkar som att det är skärmen som stoppar/lägger av. Bara att trycka på on på skärmen så är det i gång igen. En anna sak är ju varför skärmen stoppar. Men huvudsaken är ju att själva datorn verkar vara ok. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Det är operativsystemet i det här fallet Windows som talar om för bildskärmen när den skall gå ned i sk. energisparläge och släcka.
Sedan skall det normalt bara vara att tex. röra musen eller en knapp på tangentbordet så skall den tändas.

 

Har du Windows10 så gå in i Kontrollpanelen eller klicka Start > skriv bara rakt av energ > i listan som kommer upp klicka på 'Redigera energischema' > 'Stäng av skärmen efter => välj tid efter din egen smak i rullgarinsmenyn > kicka 'Spara ändringarna. Själv har jag 15 minuter.

 

Om du har en bildskärm som enligt fabriksinställningarna självmant går ned i energisparläge, så leta reda på manualen och via bildskärmens eget menyval och setup, så navigerar du till energi savings option och stänger av detta (disable) and set eller save.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det är 1 av de problem som är/varit i Windovs 10 i år. Det finns några till men alla har inte blivit drabbade.

Det behöver således inte vara något fel på hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...