Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flyttad NAS visas inte under nätverket


Akkis

Rekommendera Poster

Efter att ha flyttat hela min installation av dator och NAS från ett nätverk till ett annat nyligen vill inte NASen visa sig i Utforskaren. Kontrollpanalen visar den och mediastreamern hittar musiken som ligger på NASen.

För att kunna rippa skivor som FLAC och spara dem på NASen behöver jag komma åt den under Nätverket där också datorn finns.

 

NASen är en Western Digital Ex2 som jag kör med WD My Cloud och det fungerar utmärkt. Jag misstänker att det rör sig om en behörighet eller registrering i antingen NASen eller datorn, men vad i så fall?

 

Windows 10 Pro. Jag har flyttat från en router till en annan, bägge har fiberanslutning på två olika geografiska orter.

 

Tacksam för hjälp

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips men jag har inte en aning om vad jag skall göra med dessa trådar, för mig är informationen obegriplig. Samba är inte heller något jag känner igen men väl Twonky.

Dock kan du ha rätt när det gäller nätverket där NASen nu är installerad och fungerar gentemot Mediastreamern tex, detta nätverk har inget "namn" och därmed skiljer det sig från det tidigare nätverket som hade just ett namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...