Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen IP-adress


habbeli

Rekommendera Poster

Har bytt från Telia ADSL till Telia mobilt bredband och nu får jag ingen ip-adress till min mobiltelefon eller platta mer. Kör ut trådlöst internet via en Zyxel WAP3205 v2 i hela huset och allt har fungerat klockrent innan bytet från ADSL till mobilt bredband.

Hur gör jag och vad vill ni veta för att gå vidare med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, .M säger:

Använder du samma router som med ADSL-anslutningen eller bytte du den också?

Nej, nu har jag den trådlösa lilla routern/modemet eller vad man nu ska kalla den från Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, habbeli säger:

Nej, nu har jag den trådlösa lilla routern/modemet eller vad man nu ska kalla den från Telia.

 

Din Zyxel WAP3205 v2 kan fungera som antingen accesspunkt eller repeater (eller även som klient). Har du inte anslutit den till din nya utrustning för det mobila bredbandet så kommer du förstås inte ut på internet (får ingen IP-adress). Om du inte i stället anslutit mobilen eller plattan direkt till nya routern/modemets accesspunkt (WiFi).
 
Den nya enheten innehåller ett modem, eftersom den avser mobilt bredband. Det verkar inte vara en USB-dongel så rimligtvis är det också en router (apropå vad den ska kallas), och då med inbyggd accesspunkt. Har du tidigare anslutit till Zyxel-enheten för att routern inte innehållit någon accesspunkt kan du nu i stället ansluta direkt till den nya 3G/4G-routern. Har du använt Zyxel-enheten som repeater (för att den tidigare routern inte haft tillräcklig täckning) kan du nu placera den nya enheten var du vill och behöver därmed rimligtvis ingen repeater.
 
Räcker inte den här informationen får du berätta vad det är för burk du skaffat så får du säkert mer konkret information.
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...