Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svarar i ett ämne med citat - omöjligt att avbryta


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Har hänt flera gånger, men har svårt att säga om det gäller mer än bara sporadiskt.

Kanske andra kan kliva in och säga sina erfarenheter.

 

Av misstag har jag citerat ett inlägg och vill då avbryta detta, men se det är omöjligt.
Inte ens om jag laddar om sidan och försöker svara på vanligt sätt, ja då ligger citatet kvar.

Obs. Detta gäller innan jag klickat på Svara-knappen så mitt svar är inte ens postat i detta läget

Jag måste då manuellt radera allt ovanför och inte heller detta går smärtfritt.
Det visar sig att det finns något "dolt hinder" som gör att jag inte kan radera ända upp (men det är blankt utrymme där på dom första raderna) och fortsätter jag att skriva så följer alla felaktiga formateringar med.


Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se du inte denna?
Titel

och om du klickar CTRL+höger mus på ett citat kan du ta bort det.

men någon avbryt-knapp finns inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Till att börja med så sitter jag nu på en annan dator, med FF och exakt samma fenomen uppträder, när jag först testar att citera men sedan avbryter innan post.

Men...

Citat

om du klickar CTRL+höger mus på ett citat kan du ta bort det.

...verkar fungera så tack för tipset.
Det hade jag aldrig i världen kunnat komma på själv.

:)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att radera allt kan man alltid trycka på Källa-knappen, Ctrl+A för att markera allt och sen Ctrl+X (eller Delete) följt av Källa om man vill se slutresultatet och inte källkoden.

 

Eftersom det inte är en bugg, utan hur det ska vara, flyttar jag tråden till Diskutera Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara någon Admin-knapp av någon anledning eftersom den inte finns med i inställningarna för verktygsraden. Det var ju tråkigt för man har nytta av den ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det tycker jag också men jag kan inte hitta någon inställning alls för det :(

Inte ens något om att admins skulle ha möjlighet till fler knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nåja, om det är som så att det är inget som vi kan påverka eller göra något åt, så får vi ta skeden i vacker mun som det brukar heta och vara nöjda med det som är och försöka göra vårt bästa med dom resurser och verktyg vi har tillhands.
Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...