Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VHS videograbber


Pelle Penna

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Nu behöver jag er hjälp.

Jag har ett par gamla vhs band som jag vill digitalisera. Var till Kjell o Co och köpte Moviesaver 300. KOpplade in den till videospelaren och till datorn. NADA bild. Installerade medföljande program på två olika datorer. Båda Win10 på den ena datorn lyckades jag efter en massa installtiontrassel med drivrutiner osv,. få att den hittade källenheten men det blev ingen bild.

Tillbaka till Kjell o co fick den utbytt mot en Moviesaver 100 men jag får fortfarande inte in någon bild. Videobandspelaren funkar mot tv via scartkabel, men när jag sätter i scartadaptern och sedan RGB kablarna så händer ingenting.

Har någon en idé

Finns det olika typer av scartadaptrar eller vad tusan är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta problem med de olika s.k. videograbbers med olika namn eller same shit, different name, om man kollar på nätet.

 

Samma som denna nedan som jag kört för några år sen, följde med i något prenumerationspaket tror jag, finns liknande med annan logga har jag sett.

Var en del trixande för att få Vista att ta den, men sen gick det bra.

Finns på prisjakt.

Man får se upp så dessa är kompatibla med det operativ man kör.

 

Technaxx USB 2.0 Video Grabber

 

Du har väl de sladdar som behövs till scarten?

Finns adaptrar för att få ut/in ljud och bild med en knapp, eller enbart sladdar med scartkontakten hos kjell.

 

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-video/rca-till-scart/dubbelriktad-scart-adapter-p39598

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Pelle Penna säger:

Nu behöver jag er hjgenälp.

Jag har ett par gamla vhs band som jag vill digitalisera. Var till Kjell o Co och köpte Moviesaver 300. KOpplade in den till videospelaren och till datorn. NADA bild. Installerade medföljande program på två olika datorer. Båda Win10 på den ena datorn lyckades jag efter en massa installtiontrassel med drivrutiner osv,. få att den hittade källenheten men det blev ingen bild.

Tillbaka till Kjell o co fick den utbytt mot en Moviesaver 100 men jag får fortfarande inte in någon bild. Videobandspelaren funkar mot tv via scartkabel, men när jag sätter i scartadaptern och sedan RGB kablarna så händer ingenting.

Har någon en idé

Finns det olika typer av scartadaptrar eller vad tusan är problemet.

Hej du Pelle Penna. Jo du har svarat på din egen fråga. Den Scartkabel du ska ha. Vill
ha 4 kontakter ut och lika många in.(om det inte var fler,ska värma upp hjärnan).

5 timmar sedan, Pelle Penna säger:

Nu behöver jag er hjälp.

Jag har ett par gamla vhs band som jag vill digitalisera. Var till Kjell o Co och köpte Moviesaver 300. KOpplade in den till videospelaren och till datorn. NADA bild. Installerade medföljande program på två olika datorer. Båda Win10 på den ena datorn lyckades jag efter en massa installtiontrassel med drivrutiner osv,. få att den hittade källenheten men det blev ingen bild.

Tillbaka till Kjell o co fick den utbytt mot en Moviesaver 100 men jag får fortfarande inte in någon bild. Videobandspelaren funkar mot tv via scartkabel, men när jag sätter i scartadaptern och sedan RGB kablarna så händer ingenting.

Har någon en idé

Finns det olika typer av scartadaptrar eller vad tusan är problemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...