Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-post


Torparen

Rekommendera Poster

Jag använder nu Google e-post om jag vill byta till exvis Mozilla måste jag då byta e-post alltså har jag nu gmail ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för tippset nu är det så att jag tillhör den åldersgrupp som inte fick läsa engelska i skolan. Så antingen om du kan tipsa mig om en annan epostadr.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med firefox kan jag även då använda min gamla mailadr?

Orsaken till att jag vill byta är att google håller rätt på var jag är och ibland läggar dom ut detta på vissa sidor.

Detta innebär att man talar om att huset är tomt inbjudan till oönskade gäster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Google mail (Gmail) kan du nå oberoende vilken webbläsare du har genom att logga in på gmails webbsida (https://mail.google.com). Om du har en s.k. lokal mailklient (ett mailprogram installerat på din dator) typ Outlook, Mozilla Thunderbird etc. så kan du också ställa in dessa för hämtning av gmail.

Se denna guide hur du gör i Outlook>>>.

Vad jag vet så är Thunderbird mycket snarlikt Outlook men det verkar inte finnas guider på svenska för denna.

Hälsningar

//Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Torparen säger:

Hej tack för tippset nu är det så att jag tillhör den åldersgrupp som inte fick läsa engelska i skolan. Så antingen om du kan tipsa mig om en annan epostadr.

Lennart

De automatiska översättningsprogrammen är nu ofta riktigt bra. Här är en översättningssida: https://translate.google.com/

I rutan till vänster klistrar du in: https://support.mozilla.org/en-US/kb/thunderbird-and-gmail

Vänta några sekunder så dyker den svenska översättningen upp till höger.

 

Om det är något som blir oförståeligt så fråga om just det, men det tar lite väl lång tid att göra en total manuell översättning av hela Thunderbird-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din omtanke jag skall lägga det på minnet.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

Men hjälper översättningen dig att lägga till Gmail-kontot i Mozillas Thunderbird?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎03‎-‎20 på 08:55, Torparen säger:

Hur är det med firefox kan jag även då använda min gamla mailadr?

Orsaken till att jag vill byta är att google håller rätt på var jag är och ibland läggar dom ut detta på vissa sidor.

Detta innebär att man talar om att huset är tomt inbjudan till oönskade gäster

 

Jag inbillar mig att det här har mer med platsangivelser att göra än vilken webbläsare eller e-postklient som används för Gmail. I så fall verkar det också spela roll vilka typer av enheter (operativsystem) man mejlar från.
 
Jag använder inte Gmail själv och är inte insatt i allt detta, men skickar med några länkar som exempel, som förhoppningsvis kan leda vidare angående frågan. Förhoppningsvis finns andra som kan ge mer information.
 
 
Hantera platsinställningar för appar
 
Dela din plats med andra i realtid
 
Platsåtkomst i Android 4.1 till Android 4.3
 
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎20‎-‎03‎-‎2018 på 15:48, Cecilia säger:

Ingen orsak :)

Men hjälper översättningen dig att lägga till Gmail-kontot i Mozillas Thunderbird?

Hej Cecilia nu har jag använt den av dig rekommenderade "tolken" perfekt, De tolkar jag tidigare använt har varit begränsade avseende textmassa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Citat

Orsaken till att jag vill byta är att google håller rätt på var jag är och ibland läggar dom ut detta på vissa sidor.

Detta innebär att man talar om att huset är tomt inbjudan till oönskade gäster

 

Var menar du att Google publicerar detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Jag kan inte svara på din fråga just nu. Jjag skall försöka komma ihåg att berätta för dig nästa gång det händer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎23‎-‎03‎-‎2018 på 14:48, Mr Andersson säger:

 

Var menar du att Google publicerar detta? 

Ja ett ex är då jag kollar vädret kommer det upp automatiskt den plats jag nu vistas på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja google kan klura ut vart du är någonstans, men dom publicerar inte detta så vem som helst kan se vart du är hur som helst. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det har inte heller att göra med att du använder Gmail utan alla webbsidor kan se vilken IP-adress din dator eller mobil har och utifrån det få fram en ungefärlig plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Cecilia säger:

Och det har inte heller att göra med att du använder Gmail utan alla webbsidor kan se vilken IP-adress din dator eller mobil har och utifrån det få fram en ungefärlig plats.

Som vanligt har du rätt. Det som stör mig mest är Facebook som lägger ut på sidan "välkommen till Torrevieja"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Facebook kollar antagligen på din IP-adress också för det meddelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...