PCsnubben Postad 17 mars, 2018 Share Postad 17 mars, 2018 På en nyare laptop jag köpt (HP Zbook 17 G3) har det uppstått några problem efter uppdateringar av Windows 10. Dels går det inte att aktivera Blåtand och sedan finns ett irriterande fel i Enhetshanteraren, en USB-enhet som inte fungerar. (Okänd USB-enhet, begäran om enhetsbeskrivning misslyckades) Jag kan ta bort den felande USB-Enheten och installera om den, men felet kommer tillbaka efter en omstart. Och om man startar om den blir skärmen bara svart. En kall omstart funkar dock som vanligt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flyfisherman Postad 17 mars, 2018 Share Postad 17 mars, 2018 Hej, Är det denna? http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=T7V68EA&opt=AK8&sel=NTB Ladda hem och installera senaste drivrutinerna till att börja med. Ta en i taget och högerklicka på installationsfilen > 'Kör som administratör' > starta om datorn och fortsätt med nästa. Repetera tills alla är installerade och kontrollera sedan i enhetshanteraren. https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-zbook-17-g3-mobile-workstation/8693765 Annars ringer du 08-593 664 19 och får prata med en av HP.s produktspecialister. Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PCsnubben Postad 18 mars, 2018 Trådskapare Share Postad 18 mars, 2018 Ja, det är den modellen. Alla drivers är uppdaterade Bios uppdaterat även det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PCsnubben Postad 19 mars, 2018 Trådskapare Share Postad 19 mars, 2018 Löste sig efter att jag gick direkt till Intels sida och hämtade en ny driver för blåtand.https://downloadcenter.intel.com/download/27493/Wireless-Intel-Wireless-Bluetooth-for-Windows-10 Men sedan, när väl den var installerad, så hittade Windows Update en ännu nyare som den inte hittade tidigare... Funkade med den också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PCsnubben Postad 19 mars, 2018 Trådskapare Share Postad 19 mars, 2018 Tog även driver för USB3 direkt från Intel. Sedan funkade allt som det skulle. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.